Talv sai läbi!

Ilmselgelt olen ma selle kirjutisega hilinenud, sest kevad jõudis juba mõni nädal tagasi kohale. Minu kevade valmidus tuli näiteks täpselt 14. märtsil ning tundub, et Eesti ilmad käisid see aasta täpselt minu soovide järgi.

Natuke ma juba lumelauatamisest kirjutasin ja viimati jäin unistama, et äkki jõuab selle talve jooksul ka korra Kiviõli mäe ära proovide. Läks oodatust paremini! Jõudsin Kiviõlli lausa kaks korda ning ühe korra uuesti ka Valgehobusemäele. Kusjuures seekord jättis viimane mulle hoopis parema mulje. Läksin sinna hommikul kohe avamise ajaks (vs eelmine kord päeva viimasteks tundideks) ning lumi ja mägi olid ideaalsed. Ei mingeid jääväljasid ega ebatasasusi ning esimesed 1,5-2 tundi ei olnud ka järjekordi.

Valgehobusemäel taliujujate seltskonnaga. Endiselt superkaunis aga seekord ka supermõnusad tingimused. Harjutasin ja pusisin ikka oma pöörete kallal.

Esimene Kiviõli külastus mahtus ühte laupäeva pärastlõunasse Krissu ja Markoga. Tallinnast startisime lõuna paiku, mäel olime päeva viimased 3 tundi ning hilisõhtul jõudsime koju tagasi. Sõitsime seekord kõik suuskadega.

Päris mõnus koht ikka! 🙂 Seal tagaküljel oli üks veidi huvitavam kurviga rada ka, mis esialgu täitsa väljakutseks osutus. 😀 Tore, et raja ümber ikka võrgud pandud on.. korra kulus ära kui kurvist välja ja piirdesse sisse sõitsin. // Krissu eeskujul mõõtsime telefonidega oma kiiruseid ka.. niisama huvi pärast. Minu maksimum kiiruseks tuli 48km/h. Päris jõhker mõtelda.. ma mäletan veel kui ma Aasias rollerigagi nii kiiresti sõita ei julgenud.

Teise Kiviõli tripi võtsime Krissuga ette kahekesti ja veidi suuremalt. Startisime reede pärastlõunal Tallinnast, tänu millele saime juba tööpäeva lõpus viimased 3 tundi mäel veeta. Seejärel ööbisime mäe all asuvas Tuhamäe hostelis ning laupäeval veetsime samuti päeva esimese poole mäel. Kui enam ei jaksanud, tulime õhtuks koju tagasi. Täpselt pärast seda reisi ma tundsingi, et ok nüüd ma olen hooajavahetuseks valmis.

Nii tore, et me juba reede õhtuks kohale sõitsime! Esimene päev oli ilus, helesinine ja pehme lumega (üleval). Laupäeva hommik nägi kõik juba veits pruun, sulav ja üldse mitte nii imeline välja.

Ma tundsin, et suuskadega Kiviõli juba ammendas ennast nii et kasutasin võimalust kaks päeva lumelauda harjutada. Tasus ära, sest progress oli märgatav ning lõpuks suutsin pöördeid täitsa ilusti siduda. Üliäge.. aga samas muidugi natuke kahju, et ma selleni alles talve lõpus jõudsin. Järgmine aasta pean targem olema, sest mõte lauaga suurde välismaa mäkke minekust tundub nii ahvatlev ja äge!

Talv on äge! PS. Video on kiirendusega ilmselgelt.

Ja nii see esimene täispikk talv Eestis läbi saigi! Ütleksin, et polnud üldse nii jube kui ma kartsin. Täitsa tore isegi! Mõned pildid veel viimastest talve toredamatest seikadest allpool. 🙂

Jaanuaris tekkis meil mingi hetk selline reisimise vajadus, et vähe pole! Läksimegi siis oma suurele seiklusele – reede hommikul sõitsime Tartusse, töötasime seal Marko kontoris (mis on suht inimtühi aga meie jaoks oli vähemalt miskit muud kui kodu neli seina), õhtul jalutasime vanalinnas ning ööbisime V Spas, kus ennast imelise toateenindusega poputasme. V-spa restorani soovitaks täiega! Laupäeval sõitsime enne koju tulekut niisama mööda Eestit ringi ning avastasime Otepääd ja Rapla kanti. Ma natuke lootsin Otepääl suusatada või lauatada ka, aga need järjekorrad ja rahvamassid ei kutsunud üldse. Aga mini-reis oli ülimalt mõnus vaheldus! Ja maailm on nii väike! Kohtasime Tartu kontoris eestlast, kellega 2017. aasta alguses Koh Lantal tutvusime ning kellele Marko inglise keeles Koh Hubi kontorituuri tegi … teadmata, et tegu meie kaasmaalastega on. 😛
Meie õunakoogi bakeoff, mille Marko kahjuks võitis. 🙁 Oleks ju võinud arvata, et mu enda õde hääletab ikka minu koogi poolt (enne oli seis viigis – minul üks hääl endalt ja Markol üks.. kah temalt endalt) aga ei. Ja tegelikult üldse Marko sabotööris mind ja andis vale nõu (mõlemas mõttes – nii koogivormi kui ka arvamusi mõistes), mistõttu mu taigen tuli jälle liiga paks.
Minu uued lemmikud seltskonna- ja lauamängud! Rocketgrabi mäng on nutitelefonides või arvutis mängitav uutmoodi telefoni mäng. Antakse sõna edasi.. aga kordamööda joonistades ja siis arvates joonistuse järgi, millega tegu. // Paremal Tiny Towns – lihtsalt kõige ägedam lauamäng üldse! 😛
Osalesin sõbrannaga koos ühel online seminaril ka üle pika aja. Täitsa hästi lahendatud ja tore üritus oli. Ja eriti tore oli sõbrannaga samal ajal messengeris jutustada ja muljeid vahetada. Marko oli ka nunnu ja serveeris mulle kandikuga lõunasöögi otse konverentsile. 😀 Shoti klaasis on tervislik ingveri-kurkumi jook, millega ma terve talve oma immuunsust oleme boostinud.. ei midagi kangemat. 😀
Üks looduskauneimaid kohti Eestis, kus see talv käisime – Saule siniallikad. Lihtsalt imeline ilm ja üldse oli ülimalt tore päev. Kuna siniallikatel jäi matkaosast veidi väheks jätkasime Sauet avastades. Eramajade vahel on nii põnev jalutada ja maju kommenteerida. 😀 Tegelikult tahtsime ühe Eesti suurima kivi juurde ka matkata aga ma ei teagi, kas üritasime sellele valest nurgast läheneda või mis värk on. Igal juhul meile jäi mulje, et see ei olnud antud lumekonditsiooniga ligipääsetav. Või noh.. ligi oleks vast pääsenud aga pärast koju enam ehk mitte.
Mitmed seiklused talisuplejatega nii vees kui mujal. Näiteks käisime nendega rabamatkal, kus ma esimest korda elus ka täitsa looduses isetehtud (ok.. kuttide tehtud aga ma hängisin seal lähedal) jääaugus. Äge kogemus! Samuti käisin taliujujate talvepäevadel, kus sai nii igasugu mänge mängida, mediteerida, saunatada kui ka ujuda.
Taliujumise kokkuvõtteks siis, et novembrist kuni veebruari lõpuni käisin eranditult iga nädal 2-3 korda nädalas ujumas (täpsem eesmärk oli 10x iga kuu, mis sai mõnel kuul ka ületatud). Märtsis on praegu kevad südames ja talisupluse tunne üle läinud. Paar korda olen käinud ja eks kui tuju tuleb lähen veel .. aga pigem mõtlen juba, et mis ajast seda huvitav suve esimeseks ujumiseks juba nimetada võib? 😀

Sellega tõmbakski vist joone alla. Mõtlesin, et annaks Markole seekord viimase sõna..