August: Suurte saarte avastusretk ehk suvine coworking & coliving Eestis

Eestis on ka üks täitsa äge coworking & coliving koht! Kuulsin sellest juba eelmine aasta ning nüüd oli väga hea meel see oma silmaga üle tšekkida. Augusti reisiks saigi nädalavahetus Hiiumaal, coworking nädal Saaremaal ning lõpetuseks veel teine nädalavahetus minu perega maal.

Hiiumaa

Nii veider kui see ka ei ole, siis ma pole vist kunagi Hiiumaal käinud! Marko seevastu trippis seal just eelmine aasta oma perega ja seega talle oli juba kõik tuttav.

Nädalavahetuse jooksul käisime kuskil rannas, Tahkuna tuletornis, surfiparadiisis, Eiffeli tornis ja Sääre tirpus. Lisaks tolmasime oma autot mööda Hiiumaa kohutavaid kruusateid ning nautisime imelisi restorane.

Tahkuna tuletorn
Mingi superveider koht Hiiumaal – praktiliselt suur kola-aed kõiksugu väga lambiste asjadega. Ja siis veel näiteks Eiffeli torniga, muumimajaga ja labürindiga.
Meie üliäge majutus! Keset metsa väiksel lagendikul eraldi majake ning saun + tünnisaun + tiik. Grillisime, saunatasime ja nautisime oma õhtut täiega!
Sääre tirp! Väga ilus koht jalutamiseks.

Sääre tirpus jalutamise tõttu oleksime peaaegu oma Saaremaa praamist maha jäänud. Enda arust arvutasime täpselt välja palju meil aega on, et veel varuga praamile jõuda. Järsku tagasiteel vaatasime, et me oleme parklast ikka päris kaugel ja sadamasse jõudmiseks peaks umbes nüüd startima. Ei tea kuidas me mõlemad nii valesti arvutasime!

Olime juba valmis, et ilmselt tuleb kolm tundi järgmise praamini hängida lihtsalt, kuid samas jätkasime ikka tempokal sammul auto poole kõndimist. Ma salaja ikka lootsin et äkki kuidagi jõuab. Meil olid kõik plaanid ju tehtud. Sõitsin kiiresti (kuid seaduse piires) sadama poole, kuhu me jõudsime lõpuks täpselt 3 minutit enne praami väljumisaega.. ja me saime veel viimase autona peale! Nii tore! Väikeste kohtade võlud – ei ole midagi et veerand tundi enne pandaks uksed kinni vms.

Saaremaa

Kui Hiiumaal pole ma kunagi käinud, siis Saaremaal käisin viimati TIKi aegadel klassiekskursioonil. Plaan oli seal pühapäevast reedeni coworking ja coliving kohas elada ja tööd teha ning õhtuti saart avastada. Reaalsuses nägime Saaremaast ainult Panga panka ja Kuressaaret.

Panga pank. Ise oled viltu!
Enamus õhtuid viibisime oma coliving kohas teistega grillides ja lauamänge mängides või sauna tehes. Samal ajal sattus Saaremaale ka üks teine paarike Springhubist, kus Tallinnas töötame. Kutt sealt õpetas meile selgeks kuidas türklased Rummyt mängivad. Päris huvitav – sama mäng, samad nupud aga teised reeglid ja hoopis kirglikum mäng nähtavasti. 😛 Väga äge! // Minu ja Marko tuba meenutas kooliaegu ja laagris viibimisi. Selle vahega muidugi, et terve tuba oli meie päralt. 😛
Üks õhtu kohtusime tuttavatega akrojoogatamiseks ning käisime väikese küla skateparkis pitsat söömas ja rulaga sõitmas. Lisaks tegi Marko Kuressaares ka ARKi teooriaeksami ära.
Kogu coworking & coliving koha krunt ja koht oli üli-ilus ja avar ning meil jälle nii vedas ilmadega! Mis mulle eriti meeldis oli, et seal oli nii palju erinevaid istumisnurgakesi kuhu krussi pugeda. Omanik ja ka teised külalised olid samuti väga toredad nii et jäime oma nädalaga super rahule. Ergonoomilisuse mõttes ei ole tegemist küll veel päris coworkiga, aga arvestades, et see ainult suviti opereerib on see täiesti mõistlik ja piisav. Ja nädalaseks vahelduse mõttes sinna tööle tegema minna oli super mõnna. 🙂

Tagasi mandril

Otse Tallinna sõitmine oleks ilmselgelt liiga lihtne, seega läksime veel nädalavahetuseks Rakvere kanti minu maale.

Teepeal tegime kiire peatuse ka arvamusfestivalil. Ühtegi arutelu me seekord küll pikemaks kuulama ei jäänud, sest tahtsime enne õhtut Rakverre jõuda, kuid tore oli kasvõi korraks läbigi jalutada. Tegu on siiski meie jaoks veidi traditsioonilise üritusega, kus oleme mitu aastat väga mõnusaid nädalavahetusi veetnud koos.

Pühapäeval koju tulles käisime veel meie absoluutselt lemmikus Kampais söömas ning pärast seda sattusime täiesti kogemata Patarei vanglasse kommunisminäitusele.

Näitus oli küll väga hästi tehtud, aga samas kõik need lood on ikka nii rusuvad ja öövastavad.

Ja nii saigi üks järjekordne minitripp läbi. Meie praegune kodu on ikka nii nii mõnna, et siia on alati õnneks väga tore tagasi tulla.