Puhkus! Ehk naiste vegan longboarding tantsu laager – 1. osa

Erinevalt eelmise postituse lõpus väljendatud ootustest ei ole ma praeguseks ei longboarding tantsimise ekspert ega ammugi mitte vegan kokk. Haigestusin samuti juba teel laagrisse, mistõttu jäid surfid minu jaoks üldse ära. Hoolimata eelmainitust oli mul siiski megaäge puhkuse esimene nädal, õppisin nii mõnegi uue triki ära ja avastasin enda jaoks uusi maitsvaid (vegan) toite.

parim foto ever.jpg
See ei ole kindlasti mitte mina pildil aga tegemist on kõige ägedama fotoga üldse meie laagrist! Sellise kauni vaatega platvormil veetsime ühe õhtu päikeseloojangu sessioonil. // Enamus pilte siin ja järgmises postituses on seekord laagrikaaslaste ja Vic Harsteri poolt. Vic-i poolt on valdavalt kõik kvaliteetpildid, sest tema oli meie laagri ametlik fotograaf.

Eelmine aasta käisime Markoga pikema puhkuse ajal Taghazoutis surfilaagris ning teise poole puhkusest reisisime mööda Marokot ringi. Pärast väikest otsimist leidsin selleks aastaks miskit uut – nädalane longboarding tantsu laager Portugalis. Kutsusin Markot ka, kuid talle see pinget ei pakkunud. Minu õnn, sest esialgu välja valitud laager oli päringu saatmise hetkeks juba täis. Küll aga pakuti mulle alternatiivina ainult naistele mõeldud vegankokaga versiooni. Kuna olin üksi minemas, sobis ka see!

group photo.jpg
Pildilt on puudu vaid fotograaf ja üks tüdruk, kes sai vaid poolde laagrisse jääda.

Väga äge kui erinevad inimesed siia laagrisse kokku sattusid ja samas kuidas kogu grupp ikkagi toimis. Vanused kõikusid vahemikust 22-46 ja inimesed olid päris nii USAst, Euroopast kui ka Austraaliast. Elustiililt oli päris palju maailmarändureid või vähemalt üle poolte ei elanud oma kodumaal. Ametitelt leidus nii stjuuardesse, kooli lõpetanud juhutöödega reisijaid, joogaõpetaja-kokkasid kui ka ettevõtjaid. Igal juhul kui tavaliselt on minu maailma rändlus ja kaugtöö miskit uudset, siis selles seltskonnas olin ma pigem traditsioonilisema eluviisi esindaja.

santa cruz.jpg
Santa Cruz, Portugal. Olin siin korra juba longboarding üritusel käinud. Imekaunis on ikkagi.

Meie laager leidis aset väikeses rannaäärses linnas Portugalis ning nädalane pakett sisaldas:

• 7 longboarding tundi + piiramatult varustuse renti lisasessioonideks;
  • 7 ööd majutust Surfcamp 360 hostelis;
  • 6 joogatundi;
  • imelise vegankoka Joana valmistatud hommiku- ja õhtusööke;
  • 2 kokkamise töötuba;
  • 2 surfi tundi;
  • 1 grupiarutelu pärastlõuna;
  • 1 dancehall tantsutund.
Esimene kohtumine inimestega lennujaamas.

Terve septembri kuu oli mul kurk vahelduva eduga veidi valus. Kaanisin Prahas tohututes kogustes ingveriteed, tänu millele ma ilmselt päris haigeks ei jäänudki.. kuni viimase lennuni, millega Portugali lendasin. Lennukis tundsin korraks külma tuulekest, mida lihtsalt ignoreerisin. Niipea kui maandusime ja oma istmelt püsti tõusin, tundsin ninas ja silmades kipitust ning sealt mu nohu ja halb enesetunne alguse saigi.

Nohu ei tundu päris maailma lõpp tegelikult, aga minu suurim hirm oli nädala jooksul mitte terveks saada. See oleks tähendanud nohuga Londonisse ja sealt 11h Sri Lankale lendamist. Kaks korda olen ma oma elus nohuga lennanud ja mõlemad korrad olid minu jaoks väga valusad ning pärast olin mitu päeva poolkurt. Ei soovinud ennast nüüd uuesti kaks korda sama asja läbi elama panna.

Õnneks sain nädala lõpuks ikkagi piisavalt terveks, et lendamine mu jaoks enam probleemiks ei osutunud. Küll aga jäid laagris selle tõttu vahele 4 joogatundi ja surfid. Samas polegi mul tagasi vaadates sellest väga kahju – haigus võttis ära surve 100% kõike meie päris tihedas graafikus kaasa teha ning andis võimaluse võtta aega maha ja Portugali nautida. Sain nii raamatut lugeda kui ka mööda rannikut hea muusikaga jalutada. Samas ikkagi põhilistest huvi pakkuvatest üritustest laagris võtsin osa.

Olgem ausad – kui ma poleks sealt laagrist otse Sri Lankale tulnud, oleks surfi ära jäämine mind palju rohkem kurvastanud. Seekord teadsin aga, et mind ootavad ees nii palju soojemad ilmad kui ka soojem vesi ning piiramatult vaba surfi. 🙂 // Pildil soojendavad teised esimeseks tunniks. Ma klõpsisin teistele mälestuseks mõned pildid ning suundusin seejärel kohvikusse raamatut lugema.

Jäin oma nädalaga väga rahule ning oodatud kurnatuse asemel olin laagri lõpuks energiat täis ja puhanud. Küll aga ei saanud ma viimasel päeval teistega kaasa kurta Portugalist lahkumise pärast. Kui enamusi ootas kodus ees 12 kraadi ja vihm, siis minu Sri Lanka tundus väga mõnus järgmine sihtpunkt.

Aga laagri sisust ja sündmustest ka siis..

Longboarding tants

Esimene päev rulal. Kiiver ja enamus kaitsmed olid kohustuslikud. Ainult põlvekaitsmed võis ära jätta, sest need hakkasid mingist hetkest sammukombinatsioonide sooritamist takistama.

Iga päev olid meil mitmetunnised sessioonid kahe koolitajaga – Valeriya ja Giuliaga (vaadake neid videoid, mis ma nende nimedele linkisin – nad on imelised!). Grupp jaotati kaheks ning üks võttis endale edasijõudnumad ning teine algajad. Viimasesse kuulusin ka mina.

Valeriya meile trikki selgitamas. Tagurpidi pööratud laual on hea läbi astuda, kuhu jalad minema peaksid.

Iga sessioon tegime mõned harjutused või mängud ning seejärel näitasid koolitajad vastavalt igaühe isiklikule tasemele järgmiseid trikke, mida õppida. Järgneva paari tunni jooksul jälgisid nad meie harjutamist, andsid tagasisidet, aitasid ning juhendasid uute kombinatsioonidega.

Minu jaoks tuli näiteks väga suureks kasuks kui mingeid keerukamaid asju (nt kus oli vaja hüpata või rula peal ennast ümber pöörata) esimest korda käes kinni hoides läbi teha. Muidu lihtsalt jalad ei tõusnud rulal. 😀 Aga “turvavõrguga” sai aju aru, et kõik on tehtav ning pärast korra abikäega sammude läbi koperdamist sain edasi iseseisvalt harjutamisega ilusti hakkama.

Alustasime muidugi kergemate asjadega nagu lihtsalt ühel laua äärel seismine ja pööramine.

gif minu üksjalg 2.gif

Kuigi mingid kaks trikki sain juba augustis Portugalis läbi tehtud, siis korralikult põhitõdedest alustamine oli uuesti väga hea. Samuti läks täitsa paar päeva aega enne kui ühte varem õpitud trikki uuesti korrata suutsin.

Kobistan mingeid samme 😀
gif ümberpööre.gif
Tegin vist midagi sellist ülemistel piltidel – sujuvus vajab parandamist.

Lisaks ametlikele tundidele oli tegelikult päris palju võimalust kogu varustust omavoliliselt harjutamiseks kasutada. Näiteks jäime mitmel korral lõunaks linna või läksime päikeseloojanguks teisele platsile veerema.

gif tasakaal.gif

Staatiliselt näeb kõik parem välja. Teen sama asja, mis üleval klipis.

Äge on see, et kolm asja, mis enne laagrit tundusid suhteliselt next level võimatud, said päris ilusti käppa. Nendeks olid:

• laual äärel seismine või kuskile mujale üldse kui keskele astumine – laagri lõpuks oli see vaid üks loomulik osa mitmetest kombinatsioonidest;
  • regularina (vasak jalg ees) sõitmine, sest rulal olen ma goofy (parem jalg ees) – ok sõita ma ikka ei oska teistpidi aga kui ümber pööramise käigus regularina lauaga edasi liigun, siis ümber ei kuku ja nii hirmus ka enam pole;
  • enda ümber pööramine ehk hetkeks seljaga sõidusuunas olemine.

Tegelikult oli veel neljas asi ka aga seda ma ei osanud enne laagrit arvatagi, et ma nädala lõpus teha julgen – laual hüppamine. Õppisime selle selgeks alles viimasel päeval ning emotsioonide ja elevuse poolest oli see üks väga vinge lõpp laagrile. Kui mainisime Valeriyale, et väga hea mõte sellise emotsiooniga ja trikiga nädal lõpetada saime hoopis realistlikuma vastuse – hüpates on ka enesevigastus kõige tõenäolisem. Kui see viimasele päevale jätta ei jää keegi vigastuse korral vähemalt tervest laagrist ilma. 😀 Nohjah, tore et luud ja kondid terveks jäid.

last skate.jpg
Siiras üllatus ja rõõm, et hakkama sain ja ellu jäin.

Lisaks kombinatsioonidele ja trikkidele tegime erinevaid hajutusi, millega oma tasakaalu parandada ning ülakeha tantsimisse rohkem kaasata. No päriselt selleni ma veel ei jõudnud aga kui Giulia videosid vaadata, siis tema küll lausa voolab laual.

Esmalt proovime tasakaalu parandada
Seejärel tunnetame oma küünarnukke
harjutused 2.jpg
Ning lõpuks loivame mööda trenniplatsi ringi ja tunnetame oma.. jalalabasid äkki? 😀 Linnaelanikele pakkusime vähemalt meelelahutust.
gif x.gif
Kasutu. Tasakaal ei tule ikka päevapealt.

Lisaks sõitmisele, lollitamistele, tandemrulavõistlustele ja kõigele muule õppisime ka veidi laudade kohta. Seda võib nimestki arvata, et longboard on pikem kui tavaline rula, kuid näiteks on lisaks erinevus ka selles, kui palju on laual grip tape-i (google translate: haardlint). Tantsimiseks on vaja, et jalgade liigutamine laual oleks mugav ning seega on haardlint vaid laua otstes. Samuti on näiteks laudadel erinevad flexid ja laagrid ja veel mustmiljon asja mida vaadata. Ühest teooriaosast jäin ma kahjuks ilma ning tõenäoliselt poleks mul niikuinii kõik meelde jäänud.

sunset 2.jpg
Imekaunis päikeseloojangu sessioon
Ja vaade! Päriselt ka oligi nii kollane kõik!

Laagris osalemise üks eriti hea boonus on võimalus proovida nädala jooksul valikut erinevaid laudu. Näiteks kui alustasin valdavalt lühema lauaga, siis viimastel päevadel tundsin ennast mugavamalt juba ka pikemate peal. Viimastel on ka jalgadel rohkem ruumi astuda ja keerutada.

gif carver.gif
Lisaks sain esimest korda proovida carver lauda – see on lihtsalt niiiii äge! Tehniliselt saab lauaga carvedes ilma lükkamata ise endale hoogu genereerida! Jõudsin sellega vist vaid veerand tundi ringe teha kuid lisaks õpitud trikkidele oli see kindlasti üks vingemaid asju.

Ilmselgelt pole mul Sri Lanka kodukandi mullateel nüüd oma uute oskustega miskit kahjuks pihta hakata. Lisaks tundsin laagris, et minu jaoks pakub näiteks sunset kruiisi stiilis puntist A punkti B liikumine rohkem elamust ning vaevalt ma kunagi igapäevaselt platsil trikke hakkan õppima. Samas on äge paari kombinatsiooni teada, mida kruiisi vahepeal harjutada. Kogu päikeseloojangu kruiisimise ja community pärast läheks Portugali mõneks ajaks hea meelega elama küll. Ja carveriga tahaks ka veel sõita!

gif 180 hüpe.gif
Minu nädala suurim saavutus!

PS. Kellele huvi pakub, siis soovitan soojalt uurida lähemalt siit: longboardingpt.wixsite.com/daysnights/camps. Kindlasti miskit teistmoodi ja mega ägedat!