Tipa-tapa Tenerifel

Juhilubade puudumine on reisisihtkoha avastamisel tihti meie suurim väljakutse. Tenerifel on liiklemine õnneks ülimalt lihtne tänu superheale ühistranspordile. Vähemalt senise kogemuse põhjal on bussid mõistliku hinnaga ja neid on palju – seda nii tiheduselt kui marsruutide valikult. Seekord kirjutangi meie esimestest avastusretkedest ja jalutuskäikudest Tenerifel.

Esimesel nädalavahetusel otsustasime tutvuda saare põhjapoolses tipus asuvate linnadega.

• Santa Cruz de Tenerife – pealinn

Esmalt võtsime laupäeva hommikul suuna Tenerife pealinna.

Erilist kava või plaani meil ei olnudki – pigem vaatasime kohale jõudes kaardilt kus poolt tundus tihedam asutus (ja eeldatavasti kesklinn) ning jalutasime seal niisama ringi.
Peaaegu nagu Kumu
Siin tunduvad pidustuste ajal vanalinna tänavatele maha sätitud liivapildid väga teemas olevat. 🙂
Kui alguses tundus Santa Cruz de Tenerife väga vaikne ja inimtühi olevat, siis mida kesklinna poole jõudsime, seda elavamaks tänavad läksid.
saare avastamise päev 1.jpg
Lõpuks õnnestus meil isegi väga mõnus tänavakontsert üles leida.
Pealinna vaatamisväärsused
20180602_180049
Kuna mu varbad külmetasid juba tükk aega siin riigis, siis käisime ostsime lõpuks mulle ka papud. Papude paelad olid esialgu kuidagi väga veidralt pandud ja pidin need lahti harutama ja uuesti ise sättima. Mõtlesin siis, et oh teen papupaelakunsti ja googeldasin mingi ägeda mustri kuidas paelu panna. Täiesti kasutu! Pildil võib ju tore olla aga jalatseid jalga panna on nii ebamugav. 😀 Samal õhtul said veel paelad normaalseks tagasi pandud.
2018-06-02 11.55.46.jpg
Midagi Elsa fännidele 😀
Nagu näha, ammendas Santa Cruz de Tenerife ennast meie jaoks küllaltki kiiresti, et me poes lollitamiseni jõudsime.
  • Playa El Arenal & Punta del Hildago

Seega sõitsime trammiga bussijaama tagasi (siin poole Harjumaa suurusel saarel on gaziljon bussijaama muideks) ning võtsime suuna teisele kaldale El Arenal randa. Tegemist pidi väidetavalt olema hea surfi rannaga.

Ei olnud. Kõik oli sile. Lisaks ei ole siin rannas surfi poode / varustuse rendi putkasid. Bali ja sealne surfi ligipääsetavus on meid ikka täiesti ära hellitanud.
Otsustasime lihtsalt lähima linnani (Punta del Hildago) jalutada ning selle üle tšekkida. Tee sinna oli nagu jalutuskäik läbi inimtühja kummituslinna. Teisi jalakäijad väga ei olnud.
Ja kuigi piltidel näeb tänu pilvedele ja mustale liivale kõik veidi trööstitu / tööstuslik välja, siis tegelikult oli kõik väga kaunis ja mõnus.
Taustal paistvad majad on Punta del Hildago. Läksime sinna hiilgasuure hotelli juurde, mis seal kalda ääres paistab.
Natural pool – näeb kaugelt äge välja, eriti kui lained vastu äärt löövad. Lähemal inspekteerimisel oli bassein tegelikult rõvedalt must. 😀 Aga mul on todo listis mõnes sellises ujuda. Seega ma väga loodan, et mõni Tenerife paljudest looduslikest basseinidest ka minu standarditele vastab.

Istusime seal Markoga, vaatasime laineid ning nägime isegi ühte isa ja poega surfimas. Peale väikest inimvaatlust tatsasime ülesmäge bussipeatusesse ning võtsime suuna koju.

• Playa Jardin

Marko avastamisvajadused on nähtavasti veidi väiksemad kui minu omad, seega läksin pühapäeval üksinda meie kodulinna ja -randu avastama. Vaatasin kaardi pealt järgi, et Puerto de la Cruzi suurim rand on Playa Jardin, ning võtsin suuna sinna poole.

Lõpuks ometi esimesed korralikumad lained ja üks surfar!
Ainult et ettenähtud surfi koht asub täpselt kahe kivihunniku vahel ning lained tekivad küllaltki kalda lähedal. Näeb veidi ohtlik välja, kuid parim, mis seni näinud olin. Muidugi mida jälle ei olnud, oli koht, kust lauda rentida.
Rand ise oli tegelikult hästi kena ja suur. Koosnes kahest sopist, kus vahel olid kivid, millel ronida.
Nurgataguseid kaljudeäärseid teid avastamas
Esialgu juba vaatasin, et jõudsin tupikusse, kuid tegelikult läks lõpust veel vasakule üks imepisike tänav.
See liivatänavakunst, mida enne mainisin, onju.. Neid oli ka Puerto de la Cruzis hästi palju. Põhjuseks ilmselt samal nädalal olnud Kanaari saarte püha.
üksi linnapeal - playa jardin.jpg
Stiilinäited
Kuna siia äärele viis trepp, siis järelikult on see mõeldud kõndimiseks, eksju?! Vähemalt mõõna ajal..
Kaunid vaated. Nädal hiljem sattusime siia Markoga sellise swelli ajal, et kui laine vastu vaateplatvormi seina lõi, värises terve jalgealune.
50 shades of water
Koduteel leidsin veel suure ala, kus oli lihtsalt hunnikutes kive üksteise otsa laotud. Meenus, et Balil oli mitmes turismipunktis vastupidiselt märk, et kivide teineteise otsa ladumine ei olnud lubatud.
360 vaade. Vasakul laia ääre peal sai jalutada.. kuigi rajalt maha tulles nägin lõpus tegelikult keelumärki. Aga kõik kõndisid seal!

Playa Jardinist järgmine rand oli tegelikult samuti jalutuskäigu kaugusel, kuid otsustasin sinna enam mitte minna. Midagi oleks ju tore ka Markoga koos ikkagi avastada!

• Playa Socorro – Playa Jardin jalutuskäik

Siin on päriselt ka nii palju päikesevalgust (ajaliselt ja just õhtul)! Täitsa harjumatu. Nii saimegi reedel pärast tööpäeva lõppu veel ühe viietunnise jalutuskäigu ette võtta ning seda päevavalges. Koju jõudsime küll pimedas kuid enne jõudsime veel kesklinnas õhtusööki nautida.

Vaatasin jälle artiklite põhjal välja ühe surfiranna (Playa Sorocco), kuhu bussiga sõitsime. Olles juba veidi linnast välja jõudnud, otsustasime kodu poole hakata hoopis jala ning mööda rannikut tagasi suunduma.
Kui buss pani meid maantee peal maha, siis rannani oli veel 1km tipa-tapa minekut.. küllaltki suures kallakus allamäge. See omakorda tähendas, et pärast tuli muidugi samamoodi ka üles tatsata. Ja üldse, Tenerifele kohaselt oli pidev üles-alla pendeldamine terve selle õhtu temaatikaks. Vähemalt oli väga mõnus, soe ja selge ilm, mis omakorda tähendas, et kaasa veetud tagi ja kampsuniga ei olnud enne õhtupimeduse saabumist miskit peale hakata.
Imeline Playa Socorro – esimene päris surfi rand megailusate lainetega ning surfaritega pea kogu ranna ulatuses (mitte ainult kahe kivi vahel). Ma olen küll Instagramis ideaalsete vahedega laine seti pilte vaadanud kuid esimest korda nägin sellist randa päris elus! Me leidsime oma surfi ranna! Ainult, et … kust ja kuidas nüüd laud siia saada? Sest sellist teenust siin jälle kahjuks ei pakutud. 😦 PS. Pilt on tehtud alles umbes poolelt teelt randa – me läksime ikka täitsa alla välja ka.

Igal juhul Playa Socorro oli esimene surfi rand, mis meid alt ei vedanud ja nägi lihtsalt jumalik välja.

Socorro nähtud, võtsime Maps.me järgi suuna Puerto de la Cruzi poole. Tee peale pidi jääma veel kolm randa ja mõned kenad vaated. Me ei pettunud. 🙂 Pildil banaaniistandus.
Huvitav kas siin ämblikke ka on? Õnneks me neid ei näinud. Küll aga on Tenerifel lihtsalt nii palju gekosi / sisalikke! Ja mitte selliseid nunnusid pisikesi, kellega ma Aasias ära harjusin. Tenerife sisalikud on korralikud paksud ja jalalabast suuremad. Neid nägime ning nende tõttu hüppasin ja ehmatasin ma sellel jalutuskäigul ikka üksjagu.
Lisaks nägime jänest!
Kui alguses läks meie rada mööda (õnneks) liiklustühja sõiduteed, siis ..
õige pea jõudsime juba armsatele kivisillutatud radadele.
Siin tuli väga kasuks Maps.me rakendus, kus on ka erinevad matkarajad ja jalakäijateed ilusti märgistatud. Liikudes Tenerifel (või Aasias, või kus tahes mujal) vaid Google mapsi abil, võib väga paljudest vingetest radadest ja kohtadest ilma jääda.
See rada oli meie mugavusstooni jaoks juba liiga kitsas – me olime gekodele liiga lähedal. 😀
Vahepeal tekkis isegi kahtlus, et kas me oleme kellegi eravaldusel tema istanduste vahel. Aga kuna meile tuli veel turiste vastu, eeldasime, et keegi meid koerte ja kepiga ära ajama ei tule. 🙂
Ma pole kunagi nii palju erinevaid kaktuseid näinud!
Ja need vaated!
Eestimaine pääsuke
Vaade kalda poole
Tüüpiline Tenerife – vaade mägede poole ja kardinaalselt teine ilm
Kas need varemed ei näe mitte turnimiseks ägedad välja? Peale lühikest arutelu võtsime vastu otsuse, et ronime treppidest alla ja lähme vaatame seal ringi. Seadsime enda arust sammud trepi alguse poole, kui leidsime eest ainult küllaltki vertikaalse kaljuseina. Trepid asusid hoopis kõrge müüri ja lukustatud värava taga. 😦
Ja varemed jäidki avastamata.
Kõrvalpõige ja janu kustutamine väikses külas (või linnas.. kes seda teab tegelikult). Värvilised uksed pidid teemas olema. Ja neid on siin niiii palju! PS. Valged papud ei olnud kindlasti õige valik selleks jalutuskäiguks.
Viimane rand ja Roque Grande. Raja ette oli tegelikult keeluks pandud punane võrk ja silt “varisemisoht”, mistõttu liikusime sealt suhteliselt kiiresti ja vaikselt läbi. Samas läksid meie ees veel üks eakam paarike ning poolel teel möödus meist tervisejooksja. Näha oli, et keelumärgi ja võrgu kõrval oli juba alternatiivläbipääs sügavalt sisse kõnnitud.

Viimane sihtpunkt oli veel Playa Jardin, mida Marko näinud ei olnud. Pärast esimest sangriat Tenerifel ja õhtusööki rannabaaris suundusime läbi vanalinna kodu poole. Kui huvi pärast kodus kogu rännaku pikkust arvutama hakkasin, tuli selleks umbes 14,5 km. Kergeks jalutuskäiguks reede õhtusse väga mõnus!

Salsavõistlus reede õhtu vanalinnas. How spanish can you be?

Sellega on meie esimesed matkad hetkel kaetud. Kuna reedel sai juba üksjagu avastatud ja mõlemal oli parajalt oma taske ja todo-sid kogunenud, otsustasime laupäevaks planeeritud läänekalda tripi edasi lükata ning kodus toimetada. Küll jõuab veel kõiki saare nurki avastada!