Tanah Lot ja muid pilte

Minu neljas Bali külastus, millega olen siin viimase aasta jooksul kokku umbes kuus kuud veetnud, on nüüdseks läbi saanud. Viimase kuu Canggus võtsime hästi vabalt – elasime igapäevaelu, surfasime palju, lugesime, sõitsime veidi rolluga ja mängisime sõpradega lauamänge. Ainus suurem kajastamata turistikas on Tanah Lot templi külastus. Muus osas tuleb seekord niisama fotopostitus.

Tanah Lot

Templiväravad
Tanah Lot tempel – üks tuntuimatest turismitemplitest Balil

Ühel nädalavahetusel rentisime Markoga rollu, et sõita Tanah Lot-i, kus ma veel käinud ei olnud. Õnneks sattusime seekord sinna mõõna ajal, samas kui eelmine kord külastas Marko templit tõusu ajal. Mõlemad kogemused on päris erinevad.

Kui tõusu ajal saab templit vaid kaugelt kalju pealt imetleda, siis mõõna ajal saab templi ümbruses vabalt ringi jalutada, templi all ennast õnnistada lasta ning templi pihta loksuvaid laineid imetleda.
Tanah Lot on turistide seas just selle tõttu nii populaarne, et ta asub maismaast natuke eraldi saare peal. See teeb ta keskmisest templist veidi eksootilisemaks ja ilusamaks.
Kaks kohalikku, kes turiste õnnistasid. Ilma selle protseduurita templi treppidele ei lastud.
Mõned pritsmed püha vett pähe, riisiterad otsa ette ja lill kõrva taha.

Tegelikult isegi sisse pühitsetult sai templi enda hoone peal päris vähe näha. Pigem oligi rohkem üldiselt territooriumil ja kaljude ääres ringi jalutamist.
Tanah Lot.jpg
Miskipärast olid mu ootused Tanah Lotile hullult madalad. Läksime ka sinna lihtsalt, sest ta asus Canggule nii lähedal – alla poole tunni rolluga sõitu. Tegelikult oli seal väga mõnus ringi jalutada ning lahkusin sealt üllatavalt positiivselt meelestatult.
Naljakas on minu jaoks muidugi, et templi territooriumil müügiputkades Bintangi (Bali kohalik õlu) müüakse. 😀 Vesi ja Coca küll, aga õlu, päriselt? 😀

Panama Kitchen & Pool

Peale templit sõitsime Canggust veidi Seminyaki poole. Eesmärgiks oli leida mõnus basseiniga baar lugemiseks ja aja veetmiseks. Kuigi korraks pistsime pead ka ülimalt populaarsesse Finns Beach Clubi, siis kuna see oli ikka ropult rahvast täis ja meenutas nii hindade kui keskkonna suhtes pigem Potato Head-i, otsustasime samalt tänavalt alternatiivi otsida.

blogi pildid.jpg
Nii sattusimegi Panama Kitchen & Pool peale, mis oli ülimalt nunnu välimuse, hea teenindusega ja mõnusalt rahulik restoran. Kogu siseõu meenutas mulle veidi Katy Perry muusikavideoid. 😛
blogi pildid1.jpg
Samal ajal toimus seal ka laste sünnipäev. Me veetsime liiga kaua aega omavahel välja nuputades, kes kõige printsessilikumalt käitub ja seega sünnipäevalaps on. 😀 Hiljem selgus, et floatid, mille peal ennast lõbustasin ei kuulunudki restoranile, vaid sünnipäevalised pakkisid need ise päeva lõpus kokku. 😀 Ups.

Hea toit jm

kreeka koht1.jpg
Santorini Greek Restaurant – imeline kreeka toit peaaegu, et üle tee Dojost. Vahelduseks sai seal mõnusalt värsket salatit fetaga nautida. 🙂
crate .jpg
The Crate – Tripadvisoris vist üks popimaid smuuti kohti Canggus. Samuti üks väga vähestest restoranidest, mis enne kella kaheksat avatakse. Kuna Crate avati juba lausa kell kuus, sõitsingi sinna paaril hommikul enamvähem avamise ajaks raamatut lugema ja hommikusööki nautima. Juba mõned tunnid hiljem muutus see koht üleküllastunuks – kõik lauad restoranis olid täis ning inimesed seisid tellimuse esiamiseks nagu tipptunni Rimi kassajärjekorras. Nii väga seal mulle nüüd ka ei meeldinud. 😛
clou 91.jpg
Cloud 9 – väga bädäss anum vee joomiseks. 😛
kogu seltskond.jpg
Faraway pubi Beef Rendang viib endiselt keele alla! Seda jään vist seekordsest Bali menüüst enim igatsema.

Dojo jm üritused

movie night.jpg
Avastasime, et meie kodurannas asuv La Brisa baar korraldas neljapäeviti ookeani lühifilmiõhtuid. Vedasime ennast ise ka kaks korda kohale. Ülimalt tšill keskkonad ja hea repertuaar. Meie sattusime kokku nägema nelja pooletunnist dokumentaali: filmi lohesurfarist kes ronis Kilimanjaro otsa, et seal lohega lauda sõita, dokumentaali suurlainete surfist, filmi kalameeste võrkudest rulasid tootvast ettevõttest Bureo ja viimaks filmi tüüpidest, kes otsustasid oma purjelaevaga Uus-Meremaalt läbi Antarktika Tšiili sõita. Inimesed teevad ikka ägedaid asju!
dojo pildiddojo.jpg
Seekord osalesin ka veidi rohkem Dojo üritustel – st ühislõunatel ja koolitusel
dojo pildidkõige nunnum presekas dojos.jpg
Kõige nunnum presentatsioon! Üks tore ungarlane tutvustas kuidas meie aju töötab.
dojo pildidcommunal lunch dojo.jpg
Communal lunch rannavaatega
nataly kodu.jpg
Eelviimasel nädalavahetusel käisin ka Trash Herol, millest kirjutasin viimases postituses. Tutvusin seal ühe hästi toreda tüdrukuga, kelle pärast ka rolluga koju viskasin. Tema juures sai veidi kohvitatud ja elust Balil ning digiturundusest muljetatud. Ta elas päris ägedas gated community-s, kus neil oli kamba peale täitsa korralik kodu ilusa katuseterrassiga. 🙂 Kui see vaid veidi rannale lähemal oleks elaks isegi hea meelega sellises kohas järgmine kord, kuid laineteni ja kontorini oli kahjuks veidi pikk commute.
Ilmselgelt käisime Markoga ka Kutas Avengersi uut filmi vaatamas. 😛
Ja hästi palju Catani sai ka! Selle igatsuse sain rahuldatud aga nüüd tahaks hoopis Power Gridi mängida. Keegi sellega Tenerifele lähiajal ei satu? 😀
teeõhtu õega.png
Õega teeõhtu Tallinnas 😀

Immigratsioon

Ilmselgelt ei oleks me Balil saanud kuidagi kaks kuud olla, kui me poleks vahepeal jälle immigratsioonis oma viisat pikendanud ja näpujälgi andnud. Kui eelmine aasta käis immigratsioonikülastus kähku (jõudsime kohale, saime suht esimeste seas kabiini, andsime näpujäljed ja minek), siis seekord nii hästi ei läinud. Nimelt esmalt seisime tükk aega ummikutes ja sõitsime immigratsiooni kaks tundi. Seejärel selgus, et kõik süsteemid on maas ja passisime nende korda saamise ootuses mitu tundi. Siis teatati, et nüüd algab tunni aja pärast lõuna ja selle ajal niikuinii midagi ei toimu ning alles pärast lõunat ja veel veidi ootamist saime oma asjad tehtud. Kokku passisime kohapeal vist umbes 4 tundi. 😀 Sealjuures pakkus meie agent vahepeal lahkelt, et ta võib meie aja tühistada ja saame mõni teine päev tagasi tulla – no ei aitäh.. väga ei soovi uuesti tunde edasi-tagasi sõitmise peale kulutada.

Rand & surf

Ja noo muidugi käisime üksjagu viimasel kuul rannas surfimas. Viimasel nädalavahetusel sõitsime veel geniaalse plaaniga päevaks Kutasse, et seal hommikul ja õhtul veel viimased Kuta surfid teha. Kuigi hommikul sai mõned lained ka püütud, siis õhtul oli vesi lihtsalt sile. Samuti oli ka esmaspäeval Canggus – ma arvan, et Eestis on ka rohkem laineid kui tol hetkel seal. Tõusud ja mõõnad ja tuuled ja kõik muu oli ok, aga swell puudus.
surf longboard2.jpg
Õnneks teisipäevast hakkas asi paremuse poole liikuma ning saime iga päev veel ühe surfi kirja. Samuti enda suureks rõõmuks asendasin softboardi tugeva lauaga ning mis kõige olulisem – tundsin ennast tugeval laual ka täiega hästi ja sain laineid ilusti kätte! Oh seda rõõmu!
marko longboard.jpg
Meil vedas täiega toredate surfikuttidega, kes ise ka meile laudu soovitasid ja nõuandeid andsid. Tänu sellele proovisin ka erinevates suurustes laudu ning kui alustasin 8’0 ja 8’2 lauaga, siis viimasel päeval lõpetasin hoopis 7’2 lauaga ning vaata et tundsin ennast sellel veel kõige paremini! Noh, rääkimata sellest onju, et väiksemat lauda on palju lihtsam veepiirini tassida. 😀 Aga laine püüdmine, pööramine jne tulid ka selle lauaga vaat et kõige paremini välja.
Oma viimase õhtu Balil lõpetasime päikeseloojangu surfiga. Õnneks oli selleks hetkeks swell taastunud ning konditsioonid imelised! Nagu ka naeratusest arvata on ilmselt.

Arutasime Markoga ka, et me ei oleks üldse üllatunud kui me selle aasta teises pooles veel uuesti Balile jõuaksime. Kus mujal saaks..

• nii mõistliku hinnataseme juures
  • nii hästi elada
  • nii ilusas kohas
  • nii mõnusa coworking kohaga
  • nii lähedal rannale, kus saab
  • nii soodsalt surfilauda rentida ja kus on
  • nii soe vesi?

Kesk- ja Lõuna-Ameerika oleks ka äge aga ajatsooni tõttu ei ole see meile kummalegi eriti mugav. Bali on meie jaoks teiseks koduks saanud ning tänu surfile on meil seal jätkuvalt piisavalt põnev olla.