Kui maailm jääb väikeseks

Hoolimata küllaltki kodusest tundest Kuala Lumpuris oleme me siin siiski turistid. See tähendab, et vabal ajal tegeleme vaikselt ka erinevate turistiatraktsioonide külastamise ning linnaga tutvumisega. Kõige selle käigus õnnestus meil isegi kahe ainsa tuttava eestlasega siin riigis kokku joosta.. linnas, kus on 1,8 miljonit inimest.

Esimene turistitegevus, mis ette võtsime oli puhtalt kogemata. Tahtsime esmaspäeva õhtul minna töökaaslase soovitatud katuseterrassile õhtust sööma, kuid peale pooletunnist taksoga ummikus istumist selgus kohapeal, et Elysium on esmaspäeviti suletud. Seega seadsime sammud vaid lühikese jalutuskäigu kaugusel asuvate Petronase tornide poole, sõime õhtust purskkaevu ääres ning jalutasime kaksiktornide kõrval pargis.

kl towers.jpg
Kuala Lumpuri tunnustornid
meie ja kl towers.JPG
Siin me oleme!
mina ja purskaev.jpg
Kaksiktornide all on suur purskkaev ja ilus park. Puht juhuslikult sattusime sinna õigeaegselt ning nägime õhtusöögi kõrvale lausa kolme muusikalist veeshowd, mis iga õhtu purskkaevus aset võtab. Montjuic Magic Fountain esitlusele Barcelonas, mida viis aastat tagasi õega külastasin, jäi see küll oluliselt alla kuid kena oli ikka.

Kui välja arvata Koh Lantal tehtud 4 saare tripp, siis ilmselt üks turistikamaid asju, mis me siiani teinud oleme on Kuala Lumpuris kahekordse bussiga linnatuur. Nagu tihti kõige suuremate turistikatega ikka, siis edasi ma seda atraktsiooni just ei soovitaks – ei olnud see midagi nii põnev ja hoolimata reklaamist “free hop-on-hop-off bus” oli piletihind päris krõbe. Uberiga saaks sama raha eest kolm tiiru linnale peale teha. 😀

2017-07-15 14.20.16 HDR.jpg
Piletiga saab muidu 24h bussiga sõita, kuid meil muidugi õnnestus peale esimest korda bussist väljumist kohe pilet ära kaotada. 😀 Kõige parem on, et me isegi nägime bussist väljudes oma pileteid, kuid olime veendunud et need ei ole meie omad (ok, ma olin veendunud et meie piletid on minu käekotis), mistõttu ei vaevunud me neid endaga kaasa võtma. 😀
2017-07-15 14.20.30.jpg
Lisaks ummikus seismisele räägiti ruupurist ka natuke juttu juurde. Samas kui sa just esimeses kolmes reas ei istunud, siis ega midagi kuulda väga polnud.
2017-07-15 15.02.31.jpg
Ilusad mustrilised majad
Reis läks hoopis põnevamaks kui nägime Facebookist, et Jaanus ja Anne samuti Kuala Lumpuris asuvad. Saime nendega umbes kuu aega tagasi viimati Ubudis kokku, kuid meil polnud aimugi, et jälle samas riigis/linnas viibime.
2017-07-15 15.40.15.jpg
Otsustasime Markoga, et teeme endast ka kaksiktornidega pildi ja saadame sõpradele..
2017-07-15 15.41.31.jpg
Meie üllatuseks ei jõudnud me aga midagi saata kui tee ääres järsku tuttavaid nägusid nägime, kes kõige tipuks veel samale bussile tulid.

On ikka tore kokkusattumus – siin linnas on 1,8 miljonit inimest ja hop-on-hop-off bussid sõidavad iga poole tunni tagant ning me sattusime just täpselt samale bussile! Rääkimata muidugi sellest, et me samasse riiki ja linna jälle ühel ajal sattusime olema. Väike maailm, või mis?

Kui juba kõik niimoodi sujus, otsustasime päeva koos jätkata – tegime väikesed värskendavad mahlad kesklinnas, jalutasime läbi hiinalinna, sõime õhtust ning nautisime märjukest Elysiumi katusebaaris ning lõpetuseks läksime veel korra kaksiktornide parki veeshowd vaatama.

2017-07-15 18.09.41 HDR.jpg
Hiinalinn ehk suur ala, kus vahelduvad gucci käekottide, nike jalatsite, victoria secret parfüümide, armani käekellade ja fidget spinnerite letid. Sealjuures ei ole ühegi leti eest võimalik sekundikski seisma jääda, sest kohe hüpatakse sulle külge ning hakatakse kõike pähe määrima.
2017-07-15 19.11.58.jpg
Peale seda suundusime kõik Elysium katusebaari, kus sai üksjagu fotosid klõpsitud, päikeseloojangut nauditud ning üks yahtzee mängitud
2017-07-15 19.20.18.jpg
PS. tänud Robert soovituse eest! Väga kaunis ja äge baar, mida me ilmselt ise leidnud ei oleks!
Ja suur suur tänu Jaanusele, kes meie eest sellel õhtul pilte klõpsis! 🙂

Roosad päikeseloojangud on mu lemmikud!
Suurlinnatuled
Väike tantsulka läbi pargi
Jaanus sai oma uhke kaameraga ka veidi paremaid pilte tehtud tornidest kui meie oma telefonidega 😀

2017-07-15 22.03.14.jpg

Kokkuvõtvalt sai tänu sellele hullult ägedale kokkusattumusele igavast bussisõidust üks lõbus ja tore päev. 🙂
2017-07-15 22.11.29.jpg
Aa, koju minnes ja taksot oodates nägime sellist kortermaja ka veel. Vaadake neid rõdusid! Igal rõdul on oma bassein! Nii lahe!

Nädala sees käisime ühel õhtul ka muusikali Fame vaatamas. Nimelt taipasin ma ühel hetkel, et me oleme suures osas inglise keelt kõnelevas linnas ning ma nii igatsen muusikale, teatrit, stand-up etendusi jms. Seega soetasimegi endale muusikali ja teatripiletid (teater leiab aset alles tulevikus).

Ideaalne õhtu! Tegemist oli küll vist koolilõpu projektiga ja näitlejad ei olnud veel päris professionaalid, kuid muusikal ja muusika olid head ning me lihtsalt nii nautisime üle pika aja sellist kultuuriüritust!

Üks täisturistipäev on meil vahepeal veel olnud. Käisime laupäeval nimelt Islami kunstimuuseumis (Islamic Arts Museum) ning maailma suurimas avatud lendamisega sissekõnnitavas linnupargis (Kuala Lumpur Bird Park). See viimane tõlge on kahtlane aga igal juhul “World Largest Free-Flight Walk-In Aviary”.

Hommikust käisime söömas The Red Beanbag nimelises kohvikus, mille leidsime top 15 hommikusöögikohtade nimekirjas. Kuigi koht oli kena, ei olnud see kahjuks miskit erilist.

2017-07-22 10.15.07.jpg
Ma pole vist elu sees nii palju värskeid apelsinimahlasid joonud kui siin reisi jooksul aga need on siin tõesti mõistliku hinnaga ja megahead!
2017-07-22 10.38.54 HDR.jpg
Õhupallid!
2017-07-22 11.31.21 HDR.jpg
Islami kunstimuuseumis lugesime koraani, nägime väljapanekuid raamatute köitmisest, vanaaegsetest relvadest, ehetest ja riietest ning imetlesime erinevate templite makette.
2017-07-22 11.31.32.jpg
Minu üks lemmikuid osasid oli tegelikult kogu see maja ise koos ülimalt ilusate lagede, mustrite ja kuplitega.
muuseumi ja bird parki laupäev.jpg
Marko miskipärast ei mõistnud mu vaimustust ning ei arvanud, et meie tuleviku kodus võiks ka sellised laed olla.. 😦
2017-07-22 11.23.25.jpg
Makett kodudes tavapärastest purskkaevudest
2017-07-22 11.25.11-1.jpg
Valime tulevikukodu. Siia peaksime ära mahtuma küll.
2017-07-22 11.35.34.jpg
Leidsime mõlemad Markoga, et see kirjastiil näeb välja nagu eri poosides pikutavad ja joogat tegevad inimesed.
2017-07-22 11.36.58.jpg
Kui sa väga tahad koraani kaasas tassida aga taskud on liiga väikesed. Kes tahab, see saab 🙂
2017-07-22 11.51.35.jpg
Katuseala tundus tegelikult ka kena kuid oli kahjuks seekord remondi tõttu suletud.
2017-07-22 12.54.34.jpg
Edasi jalutasime linnuparki. Tegemist oli hiiglasliku pargiga, mille kohal on võrk ning kus elavad erinevad linnud suures osas vabalt. Eraldi olid territooriumid pelikanidele, jaanalindudele, papagoidele jnejne. See pisike poiss seal ees oma pikatchu onesiga oli ka väga nunnu 😀

2017-07-22 12.38.59.jpg

2017-07-22 12.39.15-1.jpg
Edvistab
2017-07-22 12.43.26-1.jpg
Pargi mässumeelseim lind
2017-07-22 12.51.00.jpg
Durian. Üks kohalik kirjeldas seda nii: “Tastes like heaven, smells like hell. You must try it except for when in your hotel, an airport or in my car”. 😀
2017-07-22 12.52.16.jpg
Korraks päikese eest varju – võrreldes nt Baliga on siin jälle tapvalt palav

2017-07-22 13.10.15 HDR.jpg

2017-07-22 13.10.42-1.jpg
Nähes kui tihti need papagoid ennast kergendasid me päriselt kedagi endale õlapeale ei soovinud.. aga see ei tähenda veel, et pilt tegemata jääks!

2017-07-22 13.22.02.jpg

Turistitamise lõpetasime hiiglaslikus kaubanduskeskuses odavat sushit nautides. Selles kaubanduskeskuses on vähemalt 8+ korrust ja see on nii suur, et orienteerumiseks on see ilmakaarteks jagatud (lääs, ida, põhi). Täiendavalt on seal kaks kino ning lõbustuspark.

amusement park5.jpg
Tegu on Malaisia suurima siseruumi lõbustuspargiga