Kaks nädalat Canggus

Reisisihtkohtade top1 kuulub nüüd Balile. Ainuke põhjus, miks Marko (või immigratsiooniametnikud) mind Balilt jõuga ära ei pea lohistama on see, et mul on juba naasemispiletid taskus. Muidu ma lihtsalt keelduksin siit lahkumast. Bali tahab nähtavasti meist lahti saada sama vähe kui meie siit ära minna. Alustan seda postitust lennujaamast, kus saab täna veedetud ligi viis tundi, sest meie lendu on juba kaks korda edasi lükatud.

Bali airport.jpg
Kuigi lennujaamas passimine ei ole vist kellegi meelistegevus, siis ma väga ei kurda – saaks ka hullemad tingimused olla. 😀

Viimase kahe kuuga sai Balil küll nii palju tehtud ja nähtud kuid ikka on veel vähemalt samapalju asju, mida sügisel teha tahan. Ma tunnen ennast siin nii hästi ja koduselt ning kaks kuud jäi kindlasti liiga väheks.

Seekordne vaimustus, millest kirjutan on piirkond nimega Canggu. Otsustasime oma kaks ja pool viimast nädalat seal veeta, sest esiteks tahtsime natuke ka vee lähedal elada ning teiseks on Canggus coworking koht nimega Dojo.

Canggu on tuntud kui surfi paradiis – nagu kohapeal teada saime siis mitte küll algajatele (alustamiseks sobib pigem Kuta), vaid juba edasijõudnutele. Kahjuks suutsin ma vahepeal (ok, väga ammu tegelikult, lihtsalt lõpuks käisin arstil ka) oma varvast vigastada, mistõttu ma kaks nädalat üldse vette minna ei tohtinudki. Küll aga nautisin paar korda rannalt või rannabaarist imelisi ja võimsaid laineid.

Meeldiv on, et leidsin Balilt väga usaldusäärse (st puhas, korralikud protseduurid, asjalik konsultatsioon ning hea ravikvaliteet) haigla (BIMC Hospital Kutas), mis oli vähemalt sama hea kui mitte parem kui mistahes Eesti haigla. Täiendavalt tasus lõpuks kindlustus ära. Üllatavalt kiiresti ja lihtsalt korvasid nad mulle vastavalt suurepärasele ravile saadud sama suurepärase arve.

Ubudist Canggusse kolides olime meeldivalt üllatunud, kui vähe liiklust ja sirged teed siin on.

2017-06-24 14.19.21 HDR.jpg
Julgesime lausa uuesti rolleri rentida ning mõlemad sellega sõita. Esimest korda saime mõlemad korralikud kiivrid ka kaasa. Rollu ise oli muidugi paras romu.. paar korda ei tahtnud üldse töölegi minna kuid õppisime õigepea omad nipid selgeks, kuidas suksut taltsutada.

Ega teisiti väga Canggus liikuda ei olekski saanud jälle.. mingit sõidukit oli vaja.  Canggus on nimelt väga palju vabalt hulkuvaid koeri. Enamasti on nad küll vait ja jalutavad niisama ringi aga siiski vahel teevad ka kurjemaid hääli. Tavaline on, et taksot oodates oled sa 5-6 koeraga ümber piiratud. Mõned tublimad sõitsid seal ka jalgrattaga aga sellises kuumas Dojosse vändates oleks pidanud kontorisse jõudes esmalt pessu minema.

Ühest kohalikust raamatust lugesin, et esialgu oli igal majapidamisel oma koer, sest väidetavalt kaitsevad nad haukudes ja ulgudes kurjade vaimude vastu. Probleeme hulkuvate koertega hakkas aga tekkima alles siis kui kõik need kodukoerad päeval vabalt ringi käies ka omavoliliselt paarilisi leidma hakkasid.

Meie koduks Canggus osutus jagatud villa. Valiku langetasime seekord hea interneti (digital nomaditele sobiv) lubaduse ning Dojo kauguse järgi.

Tuba oli päris kodune ning sisaldas ka töölauda, mis meile meeldis. Ainukeseks miinuseks olid väga emotsionaalsed itaallased, kes valjult ja entusiastlikult meie ukse taga rääkida armastasid.

Tänu sellele, et magamistuppa tuli ka hommikust päikesevalgust, saime elustada kohviga voodis lugemissessioonid enne ärkamist. Kuna köök oli teiste majaelanikega jagatud siis päris uneriietes sinna ei roomanud hommikul, mistõttu sai esialgu üksjagu kohvi toomist omavahel edasi-tagasi teise kaela aetud. Viimastel päevadel andsime alla ja tulime magamistuppa kohe 4 kohvitassiga, et vähemalt teisele ringile uuesti minema ei peaks.

2017-07-04 09.16.46 HDR.jpg
Ühisruumid nagu istumisala ja köök on kõik avatud.
2017-07-04 09.16.25.jpg
Mis on väga äge mõte, välja arvatud et köögipõrandal leidus palju sajajalgseid. Nad tunduvad suhteliselt ohutud ja nunnud, niiet ma otseselt neid ei karda. Ainus mõte oli, et paljajalu ei tahaks küll ühele neist kogemata peale astuda.
2017-07-04 09.16.14.jpg
Kogu maja stiil oli hubane ja mõnus. Kõik seinad ja võimalikud muud kohad olid erinevaid nipsasjakesi, sildikesi ja pildikesi täis. Samas pikemalt elada sellises kodus ei tahaks – kuidagi väsitavaks muutub selline asjade üleküllus ning puhtust just kõige lihtsam säilitada ka ei ole.
2017-07-04 09.16.01 HDR.jpg
Köögist avanev vaade riisiterassile.
2017-07-04 09.17.50.jpg
Omapärase stiiliga vannituba. Väga mõnus, ruumikas ning sealt tuli hea survega stabiilset sooja vett duššist. Muidugi iga kord pidi üles otsima, et millise musta ruudu peal 1 sajajalgsest püsielanik nüüd kükitab.
2017-07-04 09.18.19.jpg
Vannipartide maailmavallutuskonverents 2017
Köök
2017-07-04 09.17.01.jpg
Kui saaks vaid ujuda.. Okei, Marko tegelikult sai, aga bassus oli mingi veider lõhn. Aga aia nurk näeb küll tänu sellele imeline välja.
Majavalvur ja poole kohaga põrandamatt

Esimesel õhtul olin kohe valmis vaadanud meile SEO ja pitsa workshopi õhtu Dojos. Saime aga üle, sest kohale minnes selgus, et üritus toimus alles järgmisel päeval. Lasime endale lihtsalt Dojos tuuri teha ning tulime 24h hiljem uuesti tagasi.

pizza ja seo.jpg
Maailm on väike – SEO ja pitsa õhtut organiseerisid oktoobris Balil DMSS digiturunduse konverentsi korraldajad. Olin just samal päeval sellele pileti soetanud. SEO õhtu oli igal juhul väga huvitav – eriti meeldis mulle reaalse kliendi maineparanduse lahenduse läbiarutamine.

Ma arvan, et kokkuvõttes on Dojo siiani vist üks mu lemmikumaid coworking kohti.

Dojo Canggu4.jpg
Kogu keskkond oli ülimalt kena ning tegu oli vist siiani esimese coworking kohaga siinpool maailma, kus ei olnud absoluutselt sipelgaid jms töökohtadel jooksmas. Ei tea küll kuidas nad selle saavutasid, sest ruumid olid kõik avatud. Väga mõnus igal juhul.
Dojo Canggu2.jpg
Kogu coworking kohas oli ideaalne tasakaal tööst ja communityst. Päeval oli Dojos tõesti hea tööd teha ja väga keskendumist soodustav õhkkond. Samas, inimesed suhtlesid omavahel ning seal oli mugav olla.
Dojo Canggu3.jpg
Laua tagant sai silmi puhata sellisel imeilusal sisehoovil.
Dojo Canggu1.jpg
Näha oli, et community loomisele ja ühisürituste tegemisele pannakse ikka üksjagu rõhku. Kahjuks täpselt siis kui meie Canggusse läksime oli Balil 2 nädalat pühade periood ja seetõttu ka vähem üritusi. Mis veelgi huvitavam – seoses pühadega pidavat ka pangaautomaatides raha jätkuma vaid seni kuni seal seda on. Väidetvalt enne kahenädalase perioodi lõppu neid ei pidavat täiendama. Meil mingeid probleeme ei tekkinud õnneks. 🙂

Ainuke asi, mis mulle ebameeldiv tundus oli nende hinnastamine (Bali teistes coworking kohtades olen ka sellist hinnastamist näinud). Nimelt, kuna veetsime seal vaid kaks nädalat, oleks piiranguteta kuupakett meile natuke kalliks läinud. Ülejäänud paketid aga ei käinud seal üldsegi mitte selle järgi, kaua ma Canggus viibin (nt nädal, 2 nädalat), vaid internetitundide järgi (25h, 50h jne).

Minu arust väga ebamugav süsteem, sest sooviksin paketi ikkagi soetada seal viibitud perioodi järgi. Internetipiirang tähendas, et ma ei saanud Dojos ennast mugavalt tunda, sest teadsin et iga minut, mis mu arvuti töötab, tiksub mul aeg otsa. Täiendavalt, ei värskendanud kasutatud aja loendur ennast jooksvalt, vaid mingite salapäraste vahemike tagant. Selle tulemusel sai mu internet otsa täpselt tiimikoosoleku keskel, kaks slaidi peale seda, kui minu kord presenteerima hakata oli.

Täiendavalt, kuna tegelikult sai meil kodus ka tööd teha, siis oli veidi raske ennustada, mitu tundi ma tegelikult nendest kahest nädalat Dojos tööd teha sooviksin. Selle tulemusel sai minul aeg pool nädalat enne lahkumist otsa ning Markol jäi omakorda üle poole ajast üle. Ühesõnaga, kasutajana oli see minu jaoks väga ebameeldiv hinnastamine. Samas, kuna sügisel plaanin sinna kuuks ajaks minna ja piiranguteta paketi võtta, siis need mured mind siis enam ei häiri.

2017-07-02 09.55.35.jpg
Sätime tööle

Kui nüüd võrrelda Roami ja Dojot, siis Roami kogemus oli meie jaoks nii äge just tänu vingetele inimestele kellega sinna koos sattusime. Roam korraldab ise küll vähem üritusi (võrreldes Dojoga) kuid see-eest, kuna Roam on nii väike, on need üritused intiimsemad, ning suhtlus Roamis elavate ja töötavate inimestega lähedasem.

Samas muude tingimuste kohapealt oleksime Roami tubadesse soovinud rohkem päikesevalgust ja vähem niiskust ning oodanud töötamiseks ehk veidi rohkem selleks ettenähtud ala. Katusele paigutatud lauad olid imelise vaatega, kuid kõrval kohvikus olid sagedasti valjuhäälsed inimesed ning niipea kui pimedaks läks oli katusel töötamine sääskede tõttu väljakannatamatu.

Dojo kohta saan ilmselt sügisel veel täpsustada, sest usun, et piiramatu kuupaketiga ja pikaajaliselt kohal olles ning üritustest osa võttes saab sealt ehk veelgi parema kogemuse. Senise põhjal ütleks aga, et Dojo korraldab hästi palju üritusi, seal on väga palju inimesi ning nagu eespool juba mainitud siis suurepärane keskkond töötamiseks. Dojos ei ole aga coliving võimalust (veel, FB grupist käis läbi juba, et sügisel on see tulekul) ning kuna seal on väga palju inimesi, siis tahes-tahtmata ei ole seal nii lihtne sama tihedat pere tunnet tekitada kui Roamis. Samas usun, et seades ennast sinna samuti kuuks ajaks sisse tekib kindlasti ka seal oma seltskond ja inimesed.

2017-07-06 18.03.01.jpg
Dojo on vaid jalutuskäigu kaugusel rannast.

Nagu eespool mainitud siis väga Dojo üritusi meie olemise ajal toimunud. Küll aga saime mõlemad Canggus veedetud nädalavahetused jälle roamidega veedetud. Nimelt, sõitsid nad mõlemal nädalalõpul Canggusse ja Seminyaki nädalavahetustripile.

Esimene nädalavahetus Canggus populaarses surfibaaris Old Mans

19420498_10154403725051650_4116966223661012141_n

Deus Ex Machina2.JPG
Edasi suundusime pärast seltskonnaga Deus Ex Machinasse õhtusöögile. Toit osutus nii maitsvaks, et järgnevatel nädalatel sõime vist 80% lõunasööke just siin (pilt on ka ilmselgelt hiljem tehtud).
delivery fee.png
Ja kui Deusis kohapeal ei söönud, siis tellisime koju. Kohale toomise tasu 10 000 IDR on meie valuutas vaid umbes 65 eurosenti.
swedish meatballs.jpg
Ja kui Deusi koju ka ei tellinud, siis paar korda käisime rootsi söögikohas FIKA, kus sai rootsi lihapalle! Mõnus kodune maitse 🙂
Potato Head1.jpg
Teine nädalavahetus käisime roamidega Seminyakis Potato Head rannabaaris/klubis/restos.
Roamidega Canggus õhtu.jpg
Sissekäik meenutas mulle Kumu muuseumit
Potato Head14.jpg
Väidetavalt on see ka kuulus koht, kus peab käima
Potatoe Head7.JPG
Ja ma saan aru, et päevasel ajal võib siin rannaäärses basseinis natuke mõnus olla
Potato Head12.jpg
Aga mõnusa õhtu/terve päeva veetmiseks on see minu arust kõvasti liiga üle haibitud ja rahvastatud.
Potato Head5.jpg
Muidugi päikeseloojang on siin igal pool imeline

Ega me palju muud Canggus teha ei jõudnudki – aeg lendas nii kiiresti lihtsalt. Külastasime kohvikuid, tegime tööd, lugesime, hängisime roamidega.

Süntari Luxly lunch - Blu restaurant.jpg
Sain veebruaris sünnipäevaks Luxly voucheri lõunasöögi kahele minu valitud restoranis (etteantud nimekirjast) Singapuris, Balil vms sihtkohas siin piirkonnas. Otsustasin selle lõpuks ära kasutada ja valisime Blu Restaurant kasuks Golden Tulip Devins hotelli katusel ja vot see oli hea valik! Parim (kuigi vist mitte kõige õigemini serveeritud) Caesari salat üldse, imekaunis restoran ja vaade ning suurepärane teenindus.
2017-06-23 14.02.47.jpg
Canggus on, nagu tervel Bali saarel tegelikult, hullult palju väga ägedalt sisustatud kohvikuid.

2017-06-23 14.06.20.jpg

2017-06-23 14.18.08.jpg
Markole serveeriti pitsa peale panekuks tšilliõli. Oi kui vaimustuses ta sellest oli!
2017-06-24 14.30.36.jpg
Mõõn

2017-06-24 14.31.22.jpg

2017-06-24 14.32.06.jpg
Ma ei ole Balil monumente üldse pildile püüdnud, sest enamasti kõige uhkemad on kuskil suure ringtee keskel. Aga siin on päris ägedad monumendid.. mulle meenuvad nendega algklassides kohustusliku kirjandusena loetud kreeka mütoloogia raamatud.
2017-06-24 14.32.23-1.jpg
Enekaeksperte meist veel saanud ei ole ilmselgelt..
Bali siider.JPG
Misasja.. neil on Bali oma siider? Tähendab.. misasja, neil on siidrit üldse? Ja nii maitsev ka veel. 🙂
Istusime kohvikus ja pildistasime oma suus sulavat magustoitu kui..
..paraad meist mööda kõndis (kohe vasakul oli sissepääs templisse, kuhu nad kõik suundusid)
dojo loomad.jpg
Looma-armastajatele ka natuke nunnumeetrit – Dojo koduloomad
2017-07-06 17.58.01.jpg
Ja viimane päikeseloojang Balil.. praeguseks.