Singapur – heatahtlik kaubanduskeskus rohke rohelusega

Kuigi esimesel päeval Singapuris avastasime enda üllatuseks, et igatsus suurlinna/ tsivilisatsiooni järgi oli olnud suurem kui me seda ise aimata oskasime, siis juba paari päeva möödudes olime valmis edasi liikuma.

Jõudsime Singapuri 8. märtsi lõunal, viisime oma pagasi majutusasutusse ning läksime kohe linnaga tutvuma.

2017-03-08 14.41.54 HDR.jpg
Kogu minu elu ja varandus kaalub praegu umbes 16kg

Esimesel päeval tegime põhiliselt tuuri Clarke Quay ja Marina Bay piirkonnas ja lõpetasime õhtu ammuigatsetud kinoga. Me läksime kinno küll suhteliselt tavaliselt ajal, kuid mõned seansid algasid seal ka 1:30 öösel. Esmalt kluppi ja siis kinno edasi?

2017-03-08 16.48.03.jpg
Singapur on täis ägedaid seinamaalinguid/graffiteid. Pildil tunnel, mille joonised kajastavad Singapuri ajalugu.
2017-03-08 18.27.44.jpg
Vihmaks valmis
2017-03-08 16.57.27 HDR.jpg
Taustal klubide- ja pubide tänav, millele on hiiglaslik vihmavari peale ehitatud
2017-03-08 17.59.37.jpg
Meie rõõmsad ja üllatunud näod kuid esimest korda päriselt Marina Bay Sandsi nägime – nimelt olime endale kavva võtnud ühe öö enesepoputamist, et maailma kõrgeimat infinity pooli külastada.
Gardens by the Bay puusarnased ehitised teevad kaks korda õhtu jooksul muusikalist valgusshowd. Meie sattusime kuulama näiteks muusikalist reisi läbi Aasia samas kui kuulsime, et teisel õhtul esitati seal tuntud filmimeloodiaid. Lootsin sealt saada sama võimast elamust kui õega kunagi Barcelonas Magic Fountain of Mountjuici esitust vaadates, kuid kahjuks kahvatus Singapuri show Barcelona kõrval. Muidugi veega annab ilmselt ka rohkem liikumist ja efekte tekitada kui puudega.

Juba esimese päeva jalutuskäigu ajal kogesin kerget nohu, pea- ja kurguvalu, sest kui õues on hullult palav, siis kaubanduskeskustes ja metroos kuluks üks kampsun ära – konditsioneerid töötavad kõikjal maksimumi peal. Positiivsena avastasin, et päevitunud nina ei lähe nohuga punaseks – jee!

Neljapäev ja reede olid meil plaanitud tööpäevad, et näha ja proovida Singapuri coworking kohtasid. Kuigi kodulehel oli lubatud 1. päev tasuta, siis päriselt kohale minnes saime teada, et soovides ühiskontorit kasutada, peame maksma selle eest 30€/päev. Otsustasime, et ei tasu ära ning siirdusime Starbucksi ning hiljem hotelli fuajeesse tööle.

Muideks, coworking koha majas olid veidi üle-engineeritud liftid, mille kasutamisega me hakkama ei saanud. Nimelt, oletatavasti siis optimaalseima koguse energia kasutamiseks, töötavad liftid nii, et sa sisestad lifti oodates paneeli, mis korrusele sa mina tahad ning seejärel saad teada, mitmendasse lifti minema pead. Liftis endal pole ühtegi nuppu (ok, mingi hädaabi nupp ilmselt oli) ja lift teeb peatuseid vaid enda välja kalkuleeritud korrustel. Ise-enesest mugav ja kiire kui süsteemist aru saada.

Oma üllatuseks avastasime, et hotell oli väga hea koht töötamiseks, ning reedel ei raisanud enam aega ka uue kontori otsimisega. Lisaks, oli mul neljapäeva õhtuks juba piisavalt halb olla, et pöördusin abiks meie apteegivarude poole ja puhkasin voodis. Kui reedeks ainult hullemaks läinud, olin enda peale päris vihane – meil on vaid 1 nädal Singapuris aega, millest oleme küllaltki kallist hinda maksnud, et 1 öö ka Marina Bay Sandsi nautida ja nüüd ma veedan selle aja lihtsalt haigena voodis? Otsustades, et see ei ole lihtsalt võimalik, ajasin lõpuks laupäeva pärastlõunal ennast voodist välja, et natuke linnas ringi jalutada ja väljas õhtust süüa.

2017-03-11 19.32.19.jpg
Ilus vaade aga kehv teenindus ja toit. Vaikselt tundub, et mida kaugemale me Taist lähme, seda vähem rõõmsamad inimesed on. Kusjuures on suur erinevus abivalmidusel ja heal teenindusel. Abivalmis on singapurlased (ja ka malaisialased) küll.

Õnneks tundus oma kapslist välja saamine aitavat (järgmisest postituses ka lühiülevaade meie majutusasutustest) ning pühapäeval võtsime ette väikese tripi Sentosa saarele, mis on praktiliselt üks suur meelelahutussaar koos lõbustus- ja veepargi, erinevate atraktsioonide ja vabaajategevustega. Kuna ujuma veel minna ei tahtnud, siis jalutasime vaid saarel ringi, sõitsime kaabelkapsliga kõrgel saare kohal ning külastasime meremaailma.

2017-03-12 14.13.56 HDR.jpg
Singapuri sümboole lõvi – Singapur on tuntud ka kui Lion City ehk lõvilinn.
2017-03-12 14.17.11.jpg
Tundub, et tänavate kohale vihmavarjude ehitamine on siin teemaks
2017-03-12 14.19.16 HDR.jpg
Kujude, purskaevude ja marmoriga pole siin kokku hoitud
2017-03-12 14.26.48.jpg
Marko sai lihtsalt selle vaatamisest diabeedi 😀
Liiklusmärginäitus
Hai(d)!
2017-03-12 15.53.39.jpg
Amazed – sain esimest korda elus käia lõpuks sellises meremaailmas nagu filmides näinud olen, kus kõnnid läbi tunneli ja sinu kohal ujub lihtsalt kümneid haisid!
Lisaks oli seal maailma üks suurimaid vaatluspaake haide, raide ja muude kaladega. Massiivsuse kohta oli seal nii palju kirjas: “Size equivalent to 2 rows of 3 double decker buses, contains 250 000 kg of water, equicalent to the weight of 50 elephants”.
Tundub, et Tai millimallikad olid ikka päris tagasihoidlikud. Vasakul marxi ja paremal minu lemmikud.

Mu üks suur suur soov on ka delfiine näha ja seal keskuses olid delfiinid teoreetiliselt olemas, kuid kahjuks ei andnud nad ennast seekord näole.

Õhtul käisime öö safaril, mida meile mitmed tuttavad kiitnud olid. Põhimõtteliselt sõidad sa lahtise rongiga mööda erinevate loomade (kaelkirjakud, lõvi, elevandid, karud, ninasarvikud jne) aiakesi ringi. Enamasti on sinu ja loomade vahel vaid väike kraav, vahel isegi seda mitte. Vaid tiiger oli klaasseina taha eraldatud.

night safari.jpg
Ööpildikvaliteet ei kannata ilmselgelt kriitikat. Vasakul üleval olev loom meenutab ninasarviku ja kilpkonna segu.

Lisaks rongiga sõitmisele sai seal mööda erinevaid radu ka jalutada. Ehk oli natuke asi selles, et tänu varasemalt kuuldule olid ootused küllaltki kõrged aga meile ei jätnud see park suurt muljet. Vähemalt käisime ja nägime oma silmaga ära.

Esmaspäeva veetsime Marina Bay Sandsi hotellis ja katusel basseinis, teisipäeva lennujaamas ning sellega saigi meie Singapuri reisile joon alla tõmmatud.

Mis meile Singapuris meeldis:

• Ülisportlikud inimesed – kõik kohad olid jooksjaid täis ning pargis tehti ka rühmatreeninguid … mis sest, et me suures kuumuses vaevalt kõndidagi jaksasime.
  • Heasoovlikud reklaamid.. kõikjal! Olgu see siis üldine õpetus kuidas veerenni puhastada, soovitused metroos istekoha andmiseks või abivajajate aitamiseks, need reklaamid koos kohalike abivalmidusega jätsid mulje, et tegemist on väga heatahtlike inimeste ja linnaga.Positiivselt jäi silma ka igalpool reklaamitav jätkusuutlikuse ja rohelise mõtteviisi levitamine, kuid kõigi kaubanduskeskuste kõrval tundus see kergelt kahepalgeline. Näiteks öö safaril sõites oli giidi programmi osaks jutt stiilis, et mõelge mida te tarbite enne kui miskit poest ostate ja äge soetage asju mida te ei vaja. Samas selle sama pargi sisse- ja väljapääs oli täis suveniiripoode mõttetu nänniga.
Metroos
2017-03-08 14.42.01.jpg
Metroosse sisenedes ja sealt väljudes olid maha joonistatud juhised, kus sisenavad inimesed seista võiksid, et teised ka välja saaks. Mis kõige meeldivam – see töötas ja väljuvad inimesed lasti päriselt välja (meenutan Eestis näiteks trollist väljumise katseid tipptundidel)! Kahjuks bussidel/trollidel oleks seda raske rakendada, sest need ei peatu alati kindlas kohas.
  • Pargid, jõed ja rohelus, mida on Singapuris hiigelsuurte klaasmajade vahel üllatavalt palju ning mis on küllaltki läbimõeldud ning huvitavad.
2017-03-08 18.04.01.jpg
Erinevaid installatsioone leidus parkides palju
2017-03-08 17.59.00.jpg
Clarke Quay äärne
2017-03-08 16.50.14.jpg
Tartu sild? Ja taustal kauguses Marina Bay Sands
2017-03-14 11.01.33.jpg
Gardens by the Bay
Need värvid!
2017-03-14 11.05.40.jpg
  • Värvilised armsad majad kirjute luukidega ning rohelus hiigelsuurte hoonete katustel, rõdudel, seinadel ja kusiganes veel

2017-03-09 16.17.53-1.jpg

2017-03-09 16.17.57.jpg

2017-03-11 18.42.18-1.jpg

• Metroo ja selle lihtsus, puhtus ja mugavus.
  • Uber oli Singapuris megaodav – sõitsime praktiliselt ühest riigi otsast teise umbes 10€-ga.
  • Lennujaam, sest seal oli tasuta kaks kinosaali, kus sai oma vaba aega mööda saata. Muidugi oli seal ka üksjagu rohelust ja ilmselgelt poode.
2017-03-14 14.51.24-1.jpg
Singapuri lennujaamas. Lugesin netist ka, et seal pidi läbi mitme korruse minev liumägi olema, kuid meil seda kahjuks leida ei õnnestunud.

Mis meil Singapuris üsna kiiresti kopa ette viskas:

• Suured majad, kontorihooned ja üldine veidi liigselt rõhuv linn.
2017-03-08 18.09.46.jpg
Ühest küljest huvitav ja kena aga teisest küljest jällegi hall ja igav
2017-03-08 17.59.34.jpg
Valik on suures osas kas hiiglaslikud klaasist kontorihooned või peaaegu sama hiiglaslikud massiivsed elumajad. Kuigi igale poole on vahele ka tükike rohelust pandud ning üldiselt näeb kõik kena välja, siis mõjub see kokkuvõtvalt küllaltki rõhuvalt.
  • Kaubanduskeskused – neid on lihtsalt liiga palju ja nad on liiga suured. Kes neis kõigis päriselt ostleb?
2017-03-08 18.42.22.jpg
Pildil on Marina Bay kaubanduskeskus, mis on oma suuruselt rohkem laiusesse, mitte kõrgusesse ning põhiliselt täis luksusbrändipoode. Tavalisemad kaubanduskeskused olid hinnanguliselt keskmiselt 5 korrust. Tavaline oli ka mitmest hoonest koosnev kaubanduskeskus, kus erinevad majad olid sildadega omavahel ühendatud.
2017-03-08 19.16.54.jpg
Juhuks kui lihtsalt hiiglaslikud uhked kaubanduskeskused sind veel piisavalt ei rahulda, siis sümboolse tasu eest saad sa kaubanduskeskuse sees veel paadiga ka sõita.
  • Toit – me küll proovisime, kuid vot ei suutnud sealt imelist head süüa saada. Healjuhul keskpärast, halvemal juhul nii halba, et jäta või alles. Ei välista, et see võib olla ka lihtsalt meie endi süü ja käisime valedes kohtades.
2017-03-09 20.51.10.jpg
Ee.. kuidas sellele lähenema peaks?
  • Hinnad – kui välja arvata Uber, siis on Singapur päris kulukas.
  • Ilusa merevaate puudus.
2017-03-12 14.03.48.jpg
Pilt kaabelkapslist Sentosa saare rannale. Ilmselgelt ei saa sa vee poole ilma laevu nägemata vaadata.
  • Singapuri sudune ja hall olek – suurema osa ajast oli kogu linn ja taevas hall ning ei päikese tõusu- ega ka loojangut meil näha ei õnnestunud kuigi olime mõlemi ajaks ärkvel ning ennast maaliliseks vaateks valmis seadnud.

Kokkuvõtvalt saime Singapuri oma nimekirjast maha tõmmatud. Äge oli üle pika aja tõsiselt suures kohas olla, kuid nädalast Singapuris täiesti piisas meile. Praeguseks valdab mind, põlist linnalast, suur looduse igatsus, mida kahjuks ei saa rahuldada lihtsalt linnakeskse pargikesega.