Kas sa reisidki üksi?

Kuna Markol sai tuuritamisest isu täis, läksid meie teed laupäeva hommikul lahku. Marko läks hommikuse ühistranspordiga tagasi Lantale ning mina suundusin džungituurile.

Džunglituur koosnes kolmest peatuspunktist (Hot Springs ehk kuumaveeallikad, Emerald Pool ehk smaragdbassein, Tiger Cave Temple ehk tiigri koopa tempel) ja imeheast lõunast.

Giid ning teised reisikaaslased olid supersõbralikud, abivalmid ja hoolitsesid ilusti mu fotopanga eest, pakkudes igal pool lahkelt pildistamisteenuseid. Üksjagu küsimusi tekitas kõigi jaoks üksi reisiv tüdruk, mistõttu sain korduvalt päeva jooksul minu ja Marxi ettevõtmistest jutustada. Kokkuvõtvalt, hoolimata jälle veidi suurematest turistihulkades peatumiskohtades, oli see kõikidest tuuridest ja giididest siiani jälle mu uus lemmik.

2017-02-11 13.32.05.jpg
Oma bussi oli hea lihtne leida. 🙂

Hot Springs – jõudsime siia õnneks veidi enne suuremat massi ning saime keskkonda korraks natuke rahulikumalt nautida.

temperatuuride erinevus 10 kraadi.jpg
Ilusa sinise veega ning põnevalt mitmetasandiline voolava veega kuumaveeallikas (35-40 kraadi). Vasakul nähtav jõgi on umbes 10 kraadi jahedam ning pakub seega kuumaveeallikast alla libistades mõnusat jahutust.

Giid teatas julgustavalt, et ta käis eile jõge kontrollimas – krokodille ei olnuf. Täna pidi meie kord kontrollida olema.

2017-02-11 10.08.12.jpg
Giid hoiatas, et jälgiksime oma enesetunnet ja ei jääks liiga kauaks kuumaveeallikasse. Suuremal osal inimestel pidi piisama 5-10 minutist, et süda pahaks läheks/ pea hakkaks ringi käima.
2017-02-11 10.24.47.jpg
Lahkumise ajaks oli rahvast rohkem kui inimesi.

Emerald Pool – imekaunis loodusmatk (meenutas natuke kohati Eesti rabamatku) ning kolm kaunist järve.

minu krabi tripp.jpg
Giidi huumor – kui jõuate ristteele, siis minge kindlasti vasakule. Paremale läheb Kambodžasse.
2017-02-11 11.34.08.jpg
Esimene sildistatud järv (Crystal Pool ehk kristalljärv). Väidetavalt pidi põhi sädelema aga ma ei saanud miskit aru.
2017-02-11 12.28.59.jpg
Pigem meenutas see mulle Aegviidu allikaid.
2017-02-11 11.35.46.jpg
Seejärel spurtisin mööda ülimalt ahvatlevast Emerald Poolist. Seal võis ka ujuda kuid selleks, et seda maksimaalselt nautida saaksin, tahtsin enne käia ka Blue Pooli (sinine järv) juures ära.
2017-02-11 11.50.08.jpg
Blue Pool. Jalutuskäik selleni oli samuti läbi väga kauni looduse. Blue Pool asub teistest järvedest veidi kõrgemal ning siit saabki Emerald Pool tegelikult alguse. On küll sinine.

Siin mõtlesin, et vist hea on, et sellele tuurile üksi tulin. Ma vist olen veidi rohkem selline “niiiii ilus loodus” tüüpi inimene kui Marx.

2017-02-11 12.24.25.jpg
Kogu Emerald Pooli ümbrus oli nagu pooleldi sissejuhatus järve. Järve sisenemiseks ja väljumiseks olid puude külge seotud abistavad köied, sest kõik kivid ja maapind oli väga libe.
2017-02-11 12.04.47.jpg
Viimane klõps enne imelist suplust.

Tiger Cave Temple. Erinevalt levinud arusaamast ei ole tempel mitte ainult mäe tipus asuv osa, vaid kogu suurem ala – sealhulgas mitmed hooned ja väiksem ringrada, mis möödub koobastest, kus palvetamas käiakse.

Tiger Cave Templis oligi tegelikult kaks valikut – minna kõrgele mäe tippu (1237 trepiastet) või teha väiksem ring mööda palvekoobaste äärt jms. Ma mõtlesin et, mis seal ikka, teen kõigepealt väikse ringi ja siis võtan teise tee ette.

Kuigi väiksel ringil oli trepiastmeid vaid ligikaudu paarkümmend, hakkasid juba nendel trepiastmetel jalad värisema (jääknähud Railay laguuni ronimisest).

2017-02-11 14.47.18.jpg
See teekond ise oli suhteliselt elamusetu, sest nagu varem mainitud, on koobastel nüüdseks veidi raskem muljet avaldada.

Millega see teekond hakkama sai oli aga minu enesekindluse vähendamine. Kui mu jalad juba paarikümnel astmel värisesid, siis kuidas ma 1237 astet peaksin ronima?

2017-02-11 16.10.42.jpg
Seisin siin all ja vaatsin neid ilusaid treppe, vaatasin kella (alla poole tunni oli vist kokku lepitud marsa juures kohtumisajani), ostsin omale veepudeli ja seadsin sammud üles.

Vaade vaateks aga pigem tekkis tunne, et kui ma sinna üles ei roni, siis ma lihtsalt kahetsen seda tegemata jätmist. Lisaks, vaadates järjest kahanevat aega tundus see mulle tore väljakutse. Nendele treppidele viidatakse tihtipeale kui Stairway to heaven (trepid taevasse) ning nagu meie giid ütles, siis tee taevasse ei ole kunagi lihtne.

See üles ronimine oli päris naljakas ja hullult palav. Eelkõige meeldis mulle kuidas täiesti võõrad inimesed omavahel õpetussõnu, julgustusi ja nalju vahetasid. Selline mõnus tiimitunnetus ning ka endal kulus ära. Arvasin, et olen ilmselt juba kohe kohe kohale jõudmas, kui üks hetk avastasin, et postide küljes on ka trepiastemete numbrid, mis minu kurvastuseks näitas alles 579.

Teine koht, kus tugi väga ära kulus oli umbes 1072. astme juures. Nimelt teadsin siis, et olen ilmselr varsti kohale jõudmas, kuid värimus oli juba vägagi suur. Lisaks sellele, et astmeid lihtsalt palju on, ei ole need standardmõõdus, vaid mitmes kohas peaaegu põlvekõrgused. Lisaks vaatasin kella ja avastasin, et tegelikuses peaks 5 minuti pärast juba marsa juures olema. Mis nüüd saab?

Õnneks tulid vastu kaks inimest minu grupist, kes julgustasi et kindlasti üles läheksin. Abiks oli ka see, et veel üks paarike meie autost oli ka just alles üles jõudnud. Vastu tulnud seltskonnakaaslased lubasid autojuhi ees vabandada ja kinnitasid mulle, et mu hilinemine ei ole miskit hullu. Saades julgustust sellest, et vähemalt pole ma ainus hilineja (ja sellest, et giid on päev läbi väga mõistev ja tore olnud) tegin lõpuspurdi.

2017-02-11 15.40.42.jpg
Jalad küll värisesid ja nägu oli roosa aga jee – tipus olen!
2017-02-11 15.37.34.jpg
Üleval olin tegelikult ilmselt alla viie minuti. Otsisin üles enda seltskonnakaaslased, klõpsisime paar pilti ja juba suundusimegi alla tagasi.
2017-02-11 15.42.01.jpg
Endaga rahul ja emotsioonid laes. 🙂 Vähemalt ei pea kahetsema, et miskit tegemata oleks jäänud.
2017-02-11 15.39.10.jpg
Üleval oli päris kena ja polnud õnneks liigselt turiste.
2017-02-11 15.38.00.jpg
Kõrguse mõõdetes tõusevad trepid vist 278m (internetiavaruste andmetel). Tundub, et mul õnnestus päris kiiresti üles jõuda, sest alla minema hakates kohtasin teel (kuid lõpusirgel) inimesi, kellega koos ronimist alustasin.

Kaks tähelepanekut veel Tiger Cave templist:

1. Treppide ümber seikles üksjagu ahve ja näha oli ka silte, et ärge toitke ahve. Samas all treppide ees müüdi jällegi ahvitoitu. Confusing much?
  2. Ülal pildil all kaugustes nähtavat templi ehitatakse juba 60ndatest aastatest alates (loodan, et puuse ei pannud nüüd). Giid selgitas, et põhjuseks on hoone ehitamise finantseerimine ainult annetusest. Ehitamine pidigi käima umbes nii, et saadakse raha, siis pannakse jälle paar katusekivi juurde. Templi territooriumil olid ka annetuskastid kirjaga stiilis “anneta x THB, et saaksime osta ühe katusekivi”.

Turismifirma Siam Smile Travel, mille kogemata Marxiga leidsime jättis juba alguses positiivse ning usaldusväärse mulje. Lisaks heale ingliskeelele oli omanik ülimalt hoolitsev ja tore, pakkudes mulle võimalust tuurilt naasmise ja Lanta ühistranspordi vahelise aja veeta tema omatud hotellis teed juues. Kuna soovisin kiiresti ka süüa, siis jäi see pakkumine kasutamata, kuid hotelli ette tagasi jõudes ootas ta mind juba varakult marsajuhiga ning saatis mu ühistranspordile ära. Kohalik ühistransport meeldib mulle ikka täiega, sest:

1. korjab ukse eest peale;
  2. soovi korral ootab ära kui sa mõnes vahepeatuses poes tahad käia;
  3. viib su ukse ette ära;
  4. teeb tee peal paar peatust ja viib Lanta kiirsöögikohtadele toorained ja muid pakke kohale.
2017-02-11 17.56.57.jpg
Krabis on ülimanuaalsed tanklad. Mugav on, et autojuht ei pea autost väljuma. Vähe ajuvabam on 4 töötajat, kes autojuhi eest autot tangivad ning 1 töötaja, kes on eraldi putkas (nelja tanklamasina keskel) ning kellele 4 tüdrukut autojuhilt saadud raha viivad ja kes siis tagastusraha välja arvestab.
picup trucks good for kids and goats alike.jpg
Pikupid sobivad ühtemoodi nii laste kui kitsede transportimiseks.
2017-02-11 15.42.18.jpg
Õndsas teadmatuses järgmised kaks päeva ees ootavast lihasevalust. PS. Elevandipüksid said ostetud, et ma templi külastamiseks ikka piisavalt kaetud oleksin.