Suurlinnaelu

Kuu aega riiki sisenemisest oli täis saamas, mis tähendab et pidime Krabis viisat pikendamas käima. Kuna 10. veebruaril oli meil Marxiga ka väike tähtpäev, otsustasime sellest teha paaripäevase puhkusereisi.

Lantal pakutakse maniküüri ja pediküüri igas massaažisalongis väga odavalt ehk 200 THB (5.35 €) kumbki teenus (kokku 400 THB; 10 €). Mul olid küll mõned kahtlused, kuid otsustasin enne Krabi reisi kohalikku maniküüriteenust proovida. Võileivahind ja minu kahtlused olid igati õigustatud. Maniküüri tehti samas massaažiruumis, mis on küllaltki pime ning hoolduse tegemiseks toodi väike aga mitte eriti tubli laualamp, mis valgustas minu sõrmi ja varbaid vaid eemalt. Kumbki teenus sisaldas vana maniküüri eemaldamist, kaks korda viiliga lükkamist ja lakkimist. Viilitud oli küll ilusti, kuid ühepikkuseks ei vaevunud keegi mu küüsi lõikama. Lakkimise kvaliteet ei kannatanud ka just kriitikat. Ju vist peab ikka iseseisvalt hakkama saama.

Neljapäeva varahommikul sõitsime ühistranspordiga (marsabuss + praam) Krabisse, et seal viisat pikendada. Ühistransport korjas Lantal hotelli ukse eest peale ning Krabis viskas mingi kohaliku turismiputka ees maha. Kuna olime viimased, kes bussi veel alles jäänud olid, uuris juht meilt, kuhu minna soovime ning pakkus, et mängib ka Krabi taksot ja viib meid immigratsiooniametisse ära. Immigratsiooniamet asub piirkonnas, mis on täis erinevaid riigiasutusi, mistõttu seal taksosid (ega tegelikult üldse autosid) eriti ei liigu. Seetõttu pakkus ühistranspordi juht, et tuleb poole tunni pärast meile uuesti järgi ja viskab meid hotelli ka ära.

Roheline ring – kus meie Krabis liiklesime ja kus tundus olevat enamvähem kesklinn. Sinine ring – riigiasutuste piirkond.

Ühesõnaga vedas. Immigratsiooniameti külastus läks samuti üllatavalt sujuvalt, tsiviliseeritult ja kiiresti. Kuigi olime kuuldu põhjal juba arvestanud kahepeale kuni 50€ altkäemaksu maksma, ei viidatud sellise asja vajalikusele kordagi.

Peatusime Riverside hotellis, mis oli hea asukohaga ja puhas. Jäime ka teenindusega rahule – kuigi olime jätnud koristajatele uksele mitte segada sildi, ootasid uued veed ja kohvipulbrid meid järgmisel lõunal kilekotiga ukselingi küljes.

2017-02-09 11.39.14.jpg
Ainus ebameeldiv asi (samas sisekujunduslikult stiil meile meeldis) oli betoonist voodi. Kuna me lükkasime madratsid kokku, tekkis voodile kõva äär, kuhu ma muidugi varba korduvalt ära lõin.

Jõudnud hotelli, viskasime asjad ära ja läksime suurlinna uudistama. Ühest küljest oli tore jälle valgusfoore, autosid, kaubanduskeskuseid ja linnamelu näha.

2017-02-09 12.59.47.jpg
Ägedad ahvikujulised valgusfoorid

Teisest küljest jättis Krabi kuidagi külmaks ja ei tekitanud kodust tunnet (erinevalt Lantast). Samas.. Marko on Tšiilist alates KFC-d igatsenud ja sai nüüd lõpuks Krabis jälle maiustada sellega.

2017-02-09 13.41.33.jpg
Ajalugu jutustav aiaäärne. Ühes teises kohas oli ka ülimalt kena aed maalidega, kuid kuna me sõitsime sealt vaid autoga mööda, ei jõudnud ma pilti teha. Üldiselt on mul mulje jäänud, et siin on väga palju häid kunstnike, eriti akrüülmaali tegijaid.
2017-02-09 13.41.21.jpg
Marko: “Näe, Balti kett!”

Kuna me oleme küllaltki suured filmisõbrad ning Lantal pole ühtegi kino, otsustasime Krabi esimesel õhtul kinno minna. Terve päeva peale oli vaid üks film, kus ei loetud inglise keeles peale, mistõttu oli meie valik suhteliselt lihtne. Ootamatuna tuli enne filmi algust üleskutse kuninga auks püsti tõusta seni, kuni kinolinalt näidati pilte eelmisest kuningast. Kuningat austatakse siin tõesti väga, tema solvamise eest võib isegi vangi minna ning kuninga pilte on kõik kohad täis (kohvikud, restoranid, poed, salongid, reklaamtahvlid jne).

Peale filmi koju kõndima hakates veendusime, et Krabi on jalakäijate suhtes veel vähem sõbralikum kui Lanta. Et aus olla, siis kino asus küll ka veidi äärelinna pool, kuid siiski. Hoolimata helkurist, mida nüüd käekoti (või vahepeal käe) küljes kannan, otsustasime peale 50m kõndimist tee äärde lihtsalt seisma jääda seni, kuni keegi meid peale võtab.

Jee, Krissu tõi meile helkureid!

Reede hommikul meil otseselt plaane polnud, mistõttu võin tagantjärgi öelda, et meil vedas hullult. Nimelt mööda ranna äärt jalutades kutsuti meid longboatiga Railay beach-le ehk randa. Miks mitte?

2017-02-10 10.34.18.jpg
Algus tundus juba hea ja ilus
2017-02-10 10.38.56.jpg
Railay koosneb kahest rannast – idarand, mille äär on täis restorane ja hotelle ning kuhu maanduvad longboatid ning läänerand, mis on paksult turiste täis, kus saab ujuda ning kajakiga ranna läheduses olevaid rahne uurida.
2017-02-10 10.54.43.jpg
Jalutuskäik ühelt kaldalt teisele mööda kaljuäärt. Vaatamisväärsuste sekka kuulusid ka peakohal elavad ahvid.
2017-02-10 10.59.14.jpg
Railay West ehk läänekallas

Üksjagu oli kogu piirkonnas erinevaid vaatepunkte, kaljusid, koopaid jms.

2017-02-10 11.01.00.jpg
Mõned vaatamisväärsused olid “natuke” veidramad.
2017-02-10 11.02.55.jpg
Selgituseks juurde, et tegemist on printsessikoopaga.
2017-02-10 10.58.57.jpg
Kutse ujuma

Olles ennast korra vees jahutanud, otsustasime aga võtta ette väikese ronimise laguuni ja vaateplatvormile. Kokkuvõttes osutus kogu ronimine suuremaks kui oodatud, kohati kõhedaks, kuid seejuures megalahedaks kogemuseks!

2017-02-10 10.33.25.jpg
Marxi selja taga joonistasin enamvähem meie ronimisteekonna. Otse üles ja teiselt poolt sama palju alla, et laguunini jõuda. Punase ringi asukoht peaks tähistama vaateplatvormi (vist.. see võis ka natuke vasakul pool asuda).
2017-02-10 13.15.20.jpg
Ronimine mööda savikaljusid, oksi, ning puude küljes abiks seotud köisi. Paari pildiga seda kõike edasi anda on võimatu.
2017-02-10 13.06.39.jpg
Ja teiselt poolt jälle alla..
2017-02-10 13.06.44.jpg
Õnneks siin pool olid vähemalt redelid
2017-02-10 12.59.48.jpg
Lisaks ägedale ronimiselamusele oli muidugi ka laguun ise superkaunis.
2017-02-10 13.22.05.jpg
Ka vaateplatvormi panoraami üle ei saanud kurta.

Lõpuks alla tagasi jõudes käisime kiirelt ennast meres pesemas ning seejärel söömas.

2017-02-10 13.45.31.jpg
Kas mul on nägu must? (Tundub olevat story of my life siin Tais)

Kogu see ronimine oli lihtsalt nii äge ja elamus omaette! Meil ikka vedas täiega, et sinna sattusime, sealjuures ilma igasuguse varasema eeltöö- ja plaanita.

2017-02-10 15.16.45.jpg
Ega te juhuslikult kala ei söö?

Peale seda oligi õige pea aeg paadiga tagasi Krabi linna sõita, sest õhtuks oli meil plaanis veel tähtpäeva puhul väike restorani külastus. Lisaks õnnestus meil kogemata sattuda ka öömarketi peale ning nautida omapärast ja veidi indiaanilikku pubi.

2017-02-10 18.12.32.jpg
Rahvast paksult täis öömarket, mis oli avatud kuni kella 10ni õhtul ning muidugi ei puudunud sealt ka karaoke.
2017-02-10 21.57.00.jpg
Kogu menüü oli väga lihtne, papile käsitsi kirjutatud ning koosnes järgmisest valikust: gin (ja tonic), rumm (ja coca), viin ning õlu. Tegemist oli hariliku garaaži tüüp ruumiga ning teiselt poolt oli kogu sein avatud ja terrassil samuti väike istumisala.

Nagu ikka, lõpetuseks veel mõned pildid juurde.

2017-02-09 13.59.07.jpg
Justkui printsessiloss keset linna. Tegelikult tempel.
2017-02-09 14.18.04.jpg
Ikka tuli üks pilt veel võltsidest kullavärvi kujukestest ära.
2017-02-09 22.26.39.jpg
Restoranis serveeritav toit.. veel elusana
2017-02-09 21.40.15.jpg
Lisaks toidule saab restoranist tellida ka värskendavaid rätikuid
2017-02-10 11.10.54.jpg
Kui Lantal sõidavad tuk-tukid ringi ja müüvad snäkke, siis Railay rannas asus baar hoopis longboatis.
2017-02-10 12.42.36.jpg
Ilus ja üldse mitte üle rahvastatud laguun, sest päris igaüks seda ronimist siiski ette ei võta.
2017-02-10 12.59.57.jpg
Peale kogu seda turnimist tundsin ennast väga looduslähedaselt. Aga muda peaks vist nahale hea olema.. onju?
2017-02-10 13.01.33.jpg
Tagasitee alguses. Laguun laguuniks ja vaade vaateks aga tõelise elamuse sai tegelikult just teekonnast!
2017-02-10 13.21.10 HDR.jpg
Ühes tükis, terved ja õnnelikud! Mitte väga puhtad.
2017-02-10 17.48.03.jpg
Ägedad Krabi tänavapostid. Ahjaa.. elektrijuhtmestik meenutas seal väga Tšiilit jälle. Tänaval on kuulda elektri särisemist, juhtmed on igal pool pusas ja kuidas juhtub ning ühes kohas tuli jalakäijateel lahtiste juhtmete vahelt läbi pugeda.
2017-02-10 17.47.58.jpg
Jehuu, kuu aega pole valgusfoore näinud!